Hej
Jag har fått mitt hus levererat från Myresjö i början på maj. Ca 2 dagar efter leverans såg jag att fabriken kastat om fönstret till badrummet och balkongdörren till sovrummet. Jag meddelade detta omg till lokalakontoret. Där gjordes det en reklamation till fabriken. När jag ifrågasatte varför dom inte åtgärdat felet förra veckan, fick jag till svars, "du vet ju hur svårt det är att få tag på hantverkare". Problemet jag har är att jag är tjänstledig och har inte tid att vänta med att slåupp inner vägg mot den felande väggen. Enligt konsumentköplagen har jag rätt till ersättning för förlorad arbetsinkomst om felet inte regleras innom rimlig tid. Då är fråga, vad är rimlig tid? Jag vill börja göra iordning badrummet på övervåningen medan jag väntar på uttorkningen av plattan. Någon som haft liknande erfarenheter?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.