Vi har oljat in vår altan flera gånger med bruten trallolja. Varje år har vi fått en skvätt kvar som vi har använt upp året efter. Det har aldrig varit någon skillnad i kulören på den gamla och nya oljan. Vi är noga med att det är samma inköpsställe, samma fabrikat, samma brytning. Senaste hinken jag köpte hade dock en helt annan kulör än jag beställt. Etiketterna på den gamla och den nya burken är identiska så något måste ha blivit knas vid brytningen.
Vad har man för rättigheter när sådant inträffar?