Medlem
· Västernorrland
· 15 inlägg
Hej.
Önskar gärna lite input på vår plan och fasadritning
Tack på förhand!
/Matthias Modig
Önskar gärna lite input på vår plan och fasadritning
Tack på förhand!
/Matthias Modig
Jag hade hellre satt en vanlig dörr in till tvättstugan. Du får ingen ljudklass med skjutdörr.
Sedan har du en brandcellsgräns in till garaget. Då är det inte bra att sätta ventilation där ute. Det kräver brandspjäll när aggregatet betjänar en annan brandcell än det står i. Så blir det extra nödvändigt med dörr in till tvättstugan om ventilationen hamnar där.
Funderar på om du skulle ha en ytterdörr 10x21 istället. Lite i smalaste laget med 9x21.
Annars verkar det vara ett trevligt hus!
Sedan har du en brandcellsgräns in till garaget. Då är det inte bra att sätta ventilation där ute. Det kräver brandspjäll när aggregatet betjänar en annan brandcell än det står i. Så blir det extra nödvändigt med dörr in till tvättstugan om ventilationen hamnar där.
Funderar på om du skulle ha en ytterdörr 10x21 istället. Lite i smalaste laget med 9x21.
Annars verkar det vara ett trevligt hus!
Medlem
· Västernorrland
· 15 inlägg
Mycket bra feedback.Åsa Lund skrev:
Jag hade hellre satt en vanlig dörr in till tvättstugan. Du får ingen ljudklass med skjutdörr.
Sedan har du en brandcellsgräns in till garaget. Då är det inte bra att sätta ventilation där ute. Det kräver brandspjäll när aggregatet betjänar en annan brandcell än det står i. Så blir det extra nödvändigt med dörr in till tvättstugan om ventilationen hamnar där.
Funderar på om du skulle ha en ytterdörr 10x21 istället. Lite i smalaste laget med 9x21.
Annars verkar det vara ett trevligt hus!
Brandcellsgränsen är ju självklar, har ju till och med hört det men ändå har jag lyckas placera Vent i garage. tack för påminnelsen igen.
Helt rätt med ytterdörren, ska såklart vara 10x21
Intressant med skjutdörrsalternativet, har varit orolig för ljudet. Skönt att du i sådana fall bekräftar min oro.
Klicka här för att svara



