403 055 läst ·
5 439 svar
403k läst
5,4k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Den skriver jag under på.Martin_B skrev:
Nu skall jag skriva precis som jag känner utan att försköna något
Designmässigt är det dessvärre tummen ner
Kanske är en vanesak, men jag tycker nog att designen var mycket mer stilren och lättöverskådlig tidigare, åtminstone på en datorskärm. På mobil vet jag ej.
Funktionsmässigt har jag inte provat tillräckligt för att kunna avgöra skillnaderna, men det är gissningsvis bättre? Borde vara tycker man?
Synd man inte kan välja en "Classic mode" för de som gillar den gamla designen bättre![]()
Jag är en anti-scroll taliban som vill utnyttja det faktum att vi idag har 16:9-16:10 skärmar som standard på datorer och därmed kan nyttja bredd för att slippa få musarm pga allt scrollande upp och ned.
Jag vill se samma ändring med den här editeringsrutan. Som det är nu så flyttar sig reklamen med varje ny rad jag skriver. Synnerligen irriterande då ögonens fokus av ren reflex flyttas från texten till där rörelsen var. Dvs till en reklambanner som knuffades istället för att de ligger statiskt
Administrator
· Skåne
· 6 699 inlägg
Jag tror att anledningen till att många sajter idag inte tillåter fluid design är att de tycker att det blir fult i kombination med allt övrigt som ska få plats på sajten som t ex navigeringar, bilder, annonser men också för att det betraktas av många som svårare att läsa när textstyckena blir för breda samt att det blir lite mer underhåll att hålla koll på att allt funkar även i ytterligare ett format.
Jag säger inte att vi inte ska fixa det men det ligger inte allra högst upp på att göra listan.
Jag säger inte att vi inte ska fixa det men det ligger inte allra högst upp på att göra listan.
Menar du snabbsvarsrutan i mobilen, på datorn eller något annat?M Mats skrev:
Förlåt, det borde jag naturligtvis ha skrivit.Per Eskilsson skrev:
Jag tror att anledningen till att många sajter idag inte tillåter fluid design är att de tycker att det blir fult i kombination med allt övrigt som ska få plats på sajten som t ex navigeringar, bilder, annonser men också för att det betraktas av många som svårare att läsa när textstyckena blir för breda samt att det blir lite mer underhåll att hålla koll på att allt funkar även i ytterligare ett format.
Menar du snabbsvarsrutan i mobilen, på datorn eller något annat?
Chrome 58 på Windows7 X64.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Effekten nu är att när jag skriver en hel rad eller gör en radbryttning så hoppar reklamen ned en rad (då textfönstret blir större) och varje gång den gör det så blir det ju ett blinkanade färgfyllt fält. Det gör då att mina ögon tappar fokus
Eftersom jag aldrig använder mobiltelefonen till annat än att ringa så har jag inte upplevt nått problem varken med bilder eller någon annan funktion. Däremot tycker jag att det är "jobbigt" att lära om, speciellt när jag inte får någon förbättring utan bara en ny "grötigare" sida. Att sedan modereringsmöjligheterna skulle behöva påverka "utseendet" förstår jag inte riktigt. Men som sagt, jag kanske orkar lära om ännu en gång men det blir mindre och mindre intressant för var gång.Per Eskilsson skrev:
Det förra systemet funkade dåligt. Både för våra besökare när de skulle ladda upp bilder och när de försökte backa tillbaka till sidan man var på innan. Den funkade också dåligt för oss moderatorer eftersom den saknade modereringsmöjligheter i mobilen.
Tidigare när vi gjorde en ändring så var vi tvungna att göra olika ändringar i olika system för att ändringen skulle slå igenom på alla plattformar (mobilt som desktop). Sedan var sajten långsammare också. Vi kommer komma tillrätta med många problem genom att göra en hel del finjusteringar den närmsta tiden. Håll ut och kom gärna med mer feedback.
Ps
Det är inte bara här som man ändrar så att man måste lära sig på nytt, utan det är poppis på många ställen (och inte bara forum) och det är just det som gör det extra jobbigt.
Administrator
· Skåne
· 6 699 inlägg
Tyvärr funkar inte appen.
Kommer den fixas eller vad är planen?Per Eskilsson skrev:
En grej jag irriterar mig på är att om man vill byta från t.ex. "följer" till "senaste" måste man scrolla högst upp i tråden. Borde vara direkt åtkomstbart där man är, kan bli mycket scrollande....
En fråga: Ni som jobbar med sajten, är ni medlemmar som blivit engagerade, konsulter eller annat? Vore kul att veta var ert engagemang i sajten kommer ifrån.
Mvh//Larsa
Håller med till 100%.E elmont skrev:Eftersom jag aldrig använder mobiltelefonen till annat än att ringa så har jag inte upplevt nått problem varken med bilder eller någon annan funktion. Däremot tycker jag att det är "jobbigt" att lära om, speciellt när jag inte får någon förbättring utan bara en ny "grötigare" sida. Att sedan modereringsmöjligheterna skulle behöva påverka "utseendet" förstår jag inte riktigt. Men som sagt, jag kanske orkar lära om ännu en gång men det blir mindre och mindre intressant för var gång.
Ps
Det är inte bara här som man ändrar så att man måste lära sig på nytt, utan det är poppis på många ställen (och inte bara forum) och det är just det som gör det extra jobbigt.
Ett annat exempel är Swedbanks Internetbank där de vill tvinga på kunderna något de kanske inte vill ha, men blir illa tvungna till att acceptera ifall de vill fortsätta vara kunder.
Administrator
· Skåne
· 6 699 inlägg
Planen är att vi ska fixa apparna men det kommer att ske först när vi åtgärdat en del buggar och finlir av nya sajten. De nya apparna kommer ha notiser, något vi saknat tidigare.Larsa skrev:
Kommer den fixas eller vad är planen?
En grej jag irriterar mig på är att om man vill byta från t.ex. "följer" till "senaste" måste man scrolla högst upp i tråden. Borde vara direkt åtkomstbart där man är, kan bli mycket scrollande....
En fråga: Ni som jobbar med sajten, är ni medlemmar som blivit engagerade, konsulter eller annat? Vore kul att veta var ert engagemang i sajten kommer ifrån.
Mvh//Larsa
Det låter som du använder desktop eller liggande tablet. Detta är ett exempel på ett finlir.
Vi som jobbar på sajten är Marlen och jag och Christian som är programmerare. Marlen startade sajten 2001 och jag jobbar också med sajten sedan 2006.
Haha ja, åldern tar ut sin rätt. Med denna design kan ju Byggahus värva den yngsta generationen. Kommer väl bli en redig ökning av småbarn här.mexitegel skrev:
Någon moderator får skapa en ny kategori med några underkategorier som:
Barnkanalen
Bolibompa
Blöjor och nappar
Barnvagnar
Leksaker
samt
Mjukisdjur
...kan bli populärt detta här