Se där ja, nu är allt viktigt samlat i den "klistrade" toppmenyn!

Bra jobbat Per och ni andra.
Nu har ni gjort er förtjänta av en skön semester (y) (y) (y) (y) (y)

Och det passar väl bra med tanke på väderprognosen för Skåne:
Risk stora regnmängder
Skåne län utom Österlen

Från torsdag eftermiddag tidvis kraftiga skurar som kan ge större mängder på kort tid.

Utfärdad: idag klockan 10:26

Definition för Risk stora regnmängder:

Det finns en risk för stora regnmängder som kan medföra översvämningar i källare, dagvattensystem och mindre vattendrag. Risk för översvämmade vägar. Osäkerheten i väderutvecklingen är dock stor. Om prognoserna blir säkrare kan den ersättas av en varning.

https://www.smhi.se/vadret/vadret-i...roxy=wpt-a,district=023,page=wpt-warning-alla

• Gilla
crappyusrname
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det har diskuterats, ja.
Se här:
[länk]
Tack!

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Enkel lösning:

Spara meddelandet. Läs igenom.

Om du inte är nöjd så klicka på de tre punkterna (...) nere till höger. Denna meny visas:

[bild]

Redigera, ändra och spara.

Alternativt Radera om allt blev fel :)
Fast det ser jag snarast som en nödlösning. När jag trycker spara initierar jag kanske tusentals potentiellt felaktiga mail. Tycker det var väldigt bra att se slutresultatet innan något publicerades eller mailades ut. Speciellt vid lite krångligare inlägg med exempelvis flera citeringar, diverse formateringar och/eller bilder.

Bevakningsmailen som går ut är snarlika de som går ut från ett svenskt reseforum, vilket antyder samma forumprogramvara. De har förhandsgranskning. Finns det någon möjlighet att även Byggahus skulle kunna återinföra det.

Följande saker kommer men det kommer tyvärr inte hinnas med innan vi tar semester (på fredag).

- Förhandsgranskning
- Visa alla-länk i långa trådar
- Inställning för bredda sidan
- Inställning för att visa fler än 15 inlägg per sida
- Inställning för att ändra fontstorleken
- Inställning för att ändra ordningen på länkarna i forummenyn
- Inställning för att ändra var man kommer när man klickar på en Forum-ikongenväg uppe i menyn (denna ikon finns inte än)
- Inställning (eller kaka) för om man vill visa upp verktygsraden i editorn som standard
- Inställning för om man vill öppna i ny flik (eller i samma flik eller i ny flik på datorn men inte i mobilen) när man klickar på en länk
- Fix så att man inte måste bekräfta när man klickar på Markera allt som läst
- Nya appar med notiser och fungerande stängaknappar
- med mera

Idag, imorgon och på fredag fokuserar vi oss på:

- Fixa så att den nya navigeringen som följer med blir så bra som möjligt
- Uppdatera Svarta listan
- Förbättra verktygen för moderatorerna
- Om vi hinner kommer vi att se om vi kan förbättra kontrasterna ytterligare så att forumet blir ännu skönare att använda

• Gilla
Mats och 7 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Följande saker kommer men det kommer tyvärr inte hinnas med innan vi tar semester (på fredag).

- Förhandsgranskning
Det tolkar jag som att ni på sikt planerar att återinföra förhandsgranskningen. (y)Uppskattas om det är så! Trevlig semester!

Kan man rotera en bild man laddat upp från mobilen? Såg att min skulle behöva vridas 90 grader.

Nu är det lika liten svarsruta igen i mobilen vid liggande telefon, s5 neo, blev bättre ett tag

D09
En sak som saknas är markering när man lägger upp bilder. T ex blurra eller maska bort ansikten, reg plåtar etc

nino nino skrev:
Kan man rotera en bild man laddat upp från mobilen? Såg att min skulle behöva vridas 90 grader.

Nu är det lika liten svarsruta igen i mobilen vid liggande telefon, s5 neo, blev bättre ett tag
Nej man kan tyvärr inte vrida en bil efter man laddat upp den men det går att vrida bilden i din mobil innan. Det funkar i alla fall i en iphone även om jag tror det är en ganska ny finess.

Normal bild
Person framför gammal byggnad med gräsmatta under en klar dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samma bild fast vriden och med "noir filter"
Svartvit bild av en ståtlig byggnad vriden 90 grader med ett noir-filter.
Skapa konto

På gamla sidan kunde man gå in i ett delforum tex kök för att ta ett exempel. och fick då en sökruta, "sök i detta forum" eller något liknande, sökningen var då begränsad till delforumet man just befann sig i, vart hittar jag den funktionen.

I forumsök uppe i menyerna så måste man speca delfum mm, inte lika smidigt om man vara vill söka i den underkategori man befinner sig.

Om en tråd är på mer än 999 sidor så ryms inte alla siffror.

• Skärmbild av ett forum med en diskussionstråd som visar att tråden har 1095 sidor.
    Skapa konto
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
useless useless skrev:
Från avdelningen oväntade fel som forumbyggaren inte förutsett :)

useless useless skrev:
Ja, det blir så om man har en iPhone 5 när man går till sista sidan i superlånga forumtrådar som har fler än 1000 sidor. Ska se om vi kan åtgärda det eller om vi bara låter det vara eftersom det inte inträffar så ofta.

Här kommer lite statistik på våra 10 vanligaste mobila skärmstorlekar just nu.

1. Samsung - 360x640 - 30,17 %
2. iPhone 7 eller 6 - 375x667 - 27,05 %
3. iPad - 768x1024 - 15,94 %
4. iPhone 5 - 320x568 - 10,16 %
5. iPhone 7 Plus eller 6 Plus - 414x736 - 4,11 %
6. Nexus 5X eller 6P - 412x732 - 2,57 %
7. 1280x800 - 1,91 %
8. iPhone 4 - 320x534 - 0,81 %
9. 360x740 - 0,76 %
10. 800x1280 - 0,74 %

10 % av våra mobila besökare kan råka ut för denna glitch. När vi började med att utveckla nya sajten tog vi höjd för att göra allt perfekt även för folk som har iPhone 4 och 5 men eftersom den siffran sjunker snabbt så känns det inte lika viktigt längre.

Jag har iofs ingen iPhone, utan en Sony Z3 compakt med 720x1280 i upplösning.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ja, det blir så om man har en iPhone 5 när man går till sista sidan i superlånga forumtrådar som har fler än 1000 sidor. Ska se om vi kan åtgärda det eller om vi bara låter det vara eftersom det inte inträffar så ofta.
Lägg krutet på viktigare saker är mitt förslag. Denna "bugg" kan vi nog leva med.

Ja, jag köper en ny telefon istället. Nu har jag ju nåt att skylla på när frugan säger nej.

• Gilla
Mats och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.