I mobilen och i paddan ligger den kvar men inte på datorn. Vi försöker finna en lösning på hur den ska vara kvar öven på datorn.

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
Bra på det hela taget, men....

....tyckte det var väldigt svårt att hitta min egen sida för att kunna ändra signatur och annat. Jag tittade länge i alla menyerna. Hittade det till slut, men kan nu inte hitta det igen. Kan man inte sätta en länk härifrån till den egna profilsidan: https://www.byggahus.se/forum/threads/feedback-pa-nya-sajten-laemnas-haer.296893/page-37

En sak till: hittar inte den avancerade sökfunktionen där men kunde kombinera olika söktermer. Exempelvis söka efter inlägg från en viss användare som skrivit om en viss fråga. Den kanske finns, men var?

BirgitS
Sommartorparn Sommartorparn skrev:
Bra på det hela taget, men....

....tyckte det var väldigt svårt att hitta min egen sida för att kunna ändra signatur och annat. Jag tittade länge i alla menyerna. Hittade det till slut, men kan nu inte hitta det igen. Kan man inte sätta en länk härifrån till den egna profilsidan: [länk]
Du hittar till din profilsida genom att först klicka på din profilbild nästan längst till höger i den gröna menyraden upptill och sen på Profil eller Inställningar beroende på vad du vill se/göra.

Sommartorparn Sommartorparn skrev:
En sak till: hittar inte den avancerade sökfunktionen där men kunde kombinera olika söktermer. Exempelvis söka efter inlägg från en viss användare som skrivit om en viss fråga. Den kanske finns, men var?
Den finns i samma menyrad som Senaste, Aktivitet, Deltagit... men lite mer till höger. Klicka på "Forumsök". Om du använder mobilen kan du scrolla sidledes i denna navigering.

Men nu när jag först testade så funkade den inte av någon anledning. Först när jag hade testat några fler gånger så funkade den. Konstigt. Jag fick först felmeddelande "Inga träffar hittades". Berätta gärna hur det går för dig.

tommib
Jag tror att någon annan kanske redan sagt det men skulle det vara möjligt att få upp "Senaste" och "Följer" till gröna menyraden? Det är typ de två knapparna jag använder. Nu blir det alltid ett extraklick när jag ska dit.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag saknar en länk till en sida som listar de senaste obesvarade trådarna (oavsett underforum).
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag har gjort till min "grej" att läsa igenom och förhoppningsvis svara på de trådar som ingen annan svarat på. De som tidigare låg under egen kategori Obesvarade. Var hittar jag dem numera?
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Säg gärna till när funktionen finns. Fram till dess är risken stor att jag håller mig till gamla bevakningar...
larsbj larsbj skrev:
Saknar / kan inte hitta knappen obesvarade inlägg, är den borttagen. Synd isf.
@BirgitS, @Åsa Lund, @ricebridge, @larsbj, nu är "Obesvarat" tillbaka. :)

• Gilla
Åsa Lund och 6 till
  • Laddar…
Kommer även stängknappen tillbaka snart ?

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@Campar, @Kretikos, @Marlen Eskilsson, @Annelie Hultberg med flera: Nu uppdateras och fungerar Inspirationsfliken och "x bilder-länkarna". Klicka på Inspiration > Forum > Alla för att t ex se de senaste upplagda forumbilderna.
[länk]
Och nu funkar "taggningsfunktionen" också för alla så om man t ex skriver @Campar, @Kretikos, @Marlen Eskilsson, @Annelie Hultberg, @BirgitS, @Åsa Lund, @ricebridge, @larsbj så får de användaren en notis om det. Tidigare så funkade detta bara för vissa användare.

• Gilla
jackt och 4 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Kommer även stängknappen tillbaka snart ?
Inte jättesnart, vi måste tyvärr publicera en ny app för att detta ska funka och det kommer vi inte hinna före semestern.

MultiMan
Man kan alltid grotta ner sig i detaljer om vad som är förbättrat eller försämrat, men jag kan efter några veckor konstatera att jag läser och klickar runt mer i forumet med nya motorn och har roligare när jag gör det. Det är ett gott betyg.

Tack för allt arbete ni lägger ner!

• Gilla
Nötegårdsgubben och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Tusen tack!
Nu har jag fullt upp imorgon

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
MultiMan MultiManOriginal skrev:
Man kan alltid grotta ner sig i detaljer om vad som är förbättrat eller försämrat, men jag kan efter några veckor konstatera att jag läser och klickar runt mer i forumet med nya motorn och har roligare när jag gör det. Det är ett gott betyg.

Tack för allt arbete ni lägger ner!
Tack för alla uppmuntrande ord. Arbetet fortsätter. Imorgon ska vi försöka hinna fixa "Markera forum som läst" och så man slipper den irriterande popupen som dyker upp när man klickat på "Markera allt som läst". Vi ska också påbörja arbetet med att möjliggöra så att forummenyn ligger kvar även på datorn. Något som hela 37 stycken har efterfrågat bara i denna forumtråd. Kanske hinner vi fixa det också imorgon.

• Gilla
TeroM och 4 till
  • Laddar…
SSSS
De nya notiserna är ganska trevliga men jag gillar inte att man måste klicka in till en egen sida för att se dom (det gör att man kommer bort från sidan man redan är på). Det hade varit bra med en "förhandsgranskning" i dropmenyn på de senaste notiserna, typ såhär:

Skärmdump av diskussionsforum med öppen notismeny som visar en ny notis och användarens önskan om förhandsgranskning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vad är det egentligen för skillnad mellan att klicka på "Backa" och att fladdra iväg med musen någonstans för att få bort denna popup? Jag tycker det är bra som det är.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.