Orkar inte läsa igenom 31 sidor, men när man ska svara på ett inlägg via telefon så syns inte de man skriver, hänt flera ggr, har iPhone 7
 
nino nino skrev:
kan man få deltagit och de andra länkarna så dom alltid ligger högst upp på sidan även när man rullat ner? eller under raden med byggahus logan?
dator
@nino, @ullberg med flera.

Det kommer, vi har bara inte hunnit med än. Vi kommer sannolikt förändra utseendet på "huvudet" på desktop så att det både ser bättre ut och blir mer lättnavigerat även när man scrollat ner en bit.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
På startsidan, om man klickar på något i senaste så kommer man automatiskt till första inlägget då man endast kan klicka på rubriken..

Enormt störande att man inte kommer till första olästa istället..

Går detta lösa?
Från och med nu kommer man till första olästa. Vi har också lagt tillbaka användarnamnet.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
hsd
buspojken buspojken skrev:
Orkar inte läsa igenom 31 sidor, men när man ska svara på ett inlägg via telefon så syns inte de man skriver, hänt flera ggr, har iPhone 7
Jag brukar bara dra ner skrivfältet en bit så syns det jag skriver
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det kommer, vi har bara inte hunnit med än. Vi kommer sannolikt förändra utseendet på "huvudet" på desktop så att det både ser bättre ut och blir mer lättnavigerat även när man scrollat ner en bit.
Det var näst sista punkten på önskelistan, snart helt nöjd. ;)
 
buspojken buspojken skrev:
Orkar inte läsa igenom 31 sidor, men när man ska svara på ett inlägg via telefon så syns inte de man skriver, hänt flera ggr, har iPhone 7
Jag förstår inte riktigt hur du menar? Detta skrivs också ifrån en iPhone 7 i porträttläge och då ser det ut så här.

Skärmdump av ett foruminlägg på en iPhone 7 som visar text och tangentbord i porträttläge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Menar du att du måste scrolla ner när du skriver lite längre texter?
 
Nu såg de ut så här, kan inte scrolla upp och se vad ja citerat
 
  • Skärmdump av ett foruminlägg på Byggahus.se med öppet textfält redo för skrivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Aha, du använder iphoneappen. Nu ser jag att navigeringen lägger sig över på ett konstigt sätt.
 
Jag saknar den stora och tydliga stjärnan för bevakningar (följer) i trådlistan, den gröna cirkeln är alldeles för liten och diskret för min smak. Jag använder oftast "senaste" och har verkligen uppskattat att man väldigt tydligt ser när det är en tråd man har bevakning på.

(Byggahus appen, Sony z5 compact)
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Jag använder också "Senaste" och jag saknar den där markeringen som visar att jag har skrivit i tråden. Visst, jag förstår att jag förmodligen kan lösa det mha bevakningar och annat, men så behövde jag inte göra förut och så behöver jag inte göra på något annat forum.
 
Denngröna bocken visar väl det? Eller är det att man följer? Jag autoföljer allt jag deltar i, så har aldrig tänkt på skillnaden men inser att den är viktig för vissa.
 
T TowaTei skrev:
Jag använder också "Senaste" och jag saknar den där markeringen som visar att jag har skrivit i tråden. Visst, jag förstår att jag förmodligen kan lösa det mha bevakningar och annat, men så behövde jag inte göra förut och så behöver jag inte göra på något annat forum.
Vi kommer lägga till en ikon bredvid den gröna bocken som illustrerar vilka trådar man varit delaktig i i trådlistorna men vi har inte hunnit göra det än.
 
  • Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
När kommer stängknappen tillbaka ?
 
Hemmakatten
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Denngröna bocken visar väl det? Eller är det att man följer?
Aha, har försökt klura ut vad den där bocken betyder.
 
Hemmakatten
Nu har jag kollat och den gröna cirkeln med bock i kan inte mena att man följer ett ämne. Den gröna bocken finns bara i vissa av mina egna inlägg. Så vad betyder den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.