Hoppa till första olästa inlägg fungerar inte för mig om jag väljer att gå via "Följer" sedan klicka på den tråd jag vill läsa, kommer alltid till första inlägget i trådstarten.

På desktop kan du klicka på tre olika länkar;
till första inlägget, till första olästa och till sista inlägget. I mobilen har vi bara en länk (till den du väljer under inställningar).

Det är olyckligt att det funkar på olika sätt i datorn och i mobilen och någon har bett oss fixa så att det förenklade mobilbeteendet även rullas ut på datorn. Det är mycket möjligt att det kommer bli så, det beror lite grand på hur trådlistorna kommer att se ut på datorn. Vi får se.

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
  • Skärmdump av webbplatsens användargränssnitt med öppen diskussionstråd som markerar "DELTAGIT" på en forumportal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lexington och 10 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Hurra!

JAAAA! Fantastiskt jobbat... nu kan man börja hänga på forumet igen!!

BirgitS
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
På desktop kan du klicka på tre olika länkar;
till första inlägget, till första olästa och till sista inlägget. I mobilen har vi bara en länk (till den du väljer under inställningar).

Det är olyckligt att det funkar på olika sätt i datorn och i mobilen och någon har bett oss fixa så att det förenklade mobilbeteendet även rullas ut på datorn. Det är mycket möjligt att det kommer bli så, det beror lite grand på hur trådlistorna kommer att se ut på datorn. Vi får se.
Det vore tråkigt för jag har haft nytta av alla tre sätten på datorn, även om nu första olästa är det vanligaste så har jag använt de andra två några gånger.

TeroM TeroM skrev:
Hur gör man i nya versionen för att återanvända bilder?
...som är uppladdade sedan tidigare.
Ett sätt är att länka in bilden precis som vanligt via knappen "infoga extern bild". Du får leta dig fram till inlägget som innehåller din bild (t.ed via dina uppladdade bilder) och kopiera bildlänken.

Hemmakatten
Får jag önska lite mer så skulle det vara underbart om DELTAGIT, precis som SENASTE, kunde få underfunktionen "Alla" och "Olästa".

Vill inte klaga, men när har man nytta av skillnaden mellan Deltagit och Följer?
Följer ger trådar som man abonnerat på men som man inte skrivit i.
Deltagit ger trådar som man svarat i men som man avslutat abonnemanget (=intresset) på.

En annan knapp som jag inte listat ut nyttan med ännu är Trendande.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Hemmakatten
"Deltagit " har den fördelen att man inte måste komma ihåg att klicka på Följ-knappen.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
För mig är Deltagit och Följer oftast identiska. Men det händer också att jag följer ämnen som jag inte skriver i och då skiljer de sig åt.

Sedan finns det de som någon gång inaktiverat automatisk bevakning av de ämnen de skriver i. För dem blir skillnaden mer påtaglig, deras Följer kan vara ganska kort medan deras Deltagit kan vara lång.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
NEJ! Gör tvärtom så att man får den användbara funktionen även på mobilen.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
En annan knapp som jag inte listat ut nyttan med ännu är Trendande.
Trendande, Populära, Heta, Aktiva, vi var först osäkra på vad vi skulle kalla den men eftersom funktionen hette Trending på engelska så fick det bli Trendande. Jag är osäker på exakt hur den fungerar men den väger in aktivitet och tid.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ibland skulle jag vilja rensa en tråd så att man bara ser TS inlägg. Särskilt när man letar i långa trådar där många svarar "samma" sak vore det praktiskt när man vill veta vad det faktiskt är TS frågat och vilken information som successivt tillkommit.
Bra förslag. Och ibland vill man bara kunna visa upp bilder i en tråd. Hur enkelt det är att åstadkomma vet jag ej. Men lägger till på önskelistan.

kan man få deltagit och de andra länkarna så dom alltid ligger högst upp på sidan även när man rullat ner? eller under raden med byggahus logan?
dator

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.