420 455 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Ev skulle det kanske gå att ordna att det finns en generell "pekare" på platsen där den citerade texten annars kommer.BirgitS skrev:
Nu är det i stället problem med att folk inte hittar Svara med citat och då svarar utan citat, fast det som de svarade på är flera inlägg upp, så det går inte längre att förstå vad som menas. Jag har sett några sådana trådar idag. För att inte tala om den stackaren som tyckte forumet var buggigt eftersom det inte gick att skriva svar till en viss person.
Dvs, svarar man bara på inlägget, utan att välja "svara med citat", så finns det något att klicka på sen som gör att man hoppar till det inlägg som besvarades.
Kanske aningens knöligt, men då går det åtminstone alltid att hitta vilket inlägg det var som besvarades.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 126 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 126 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Vi är medvetna om att denna ändring inte löser alla problem, inte är omtyckt av alla eller ens optimal i alla situationer. Men den löser många problem med citaten på ett relativt enkelt sätt samtidigt som den verkar skapa några nya.
En utmaning är den relativt dåliga editorn i forumprogamvaran som omöjliggör enkel hantering av citat, särskilt i mobilen där utrymmet är begränsat. Editorn trilskas med att visa citat i utflikat läge, vilket gör det näst intill omöjligt att se huruvida man råkat infoga något annat tidigare i samma inlägg. Det finns inte heller något enkelt och bra sätt att radera ett citat manuellt inne i editorn, om man skulle vilja det.
Visst kan vi programmiskt försöka radera dubblerade citat när man klickar på skicka, men många av de andra problemen skulle kvarstå.
Ett lösningsförslag på citatproblematiken hade varit att visa ”Per Eskilsson har svarat Alfredo + upp till två rader citerad text…” ovanför inlägget men att omöjliggöra manipulering av citat och omöjliggöra inbäddade citat.
Men jag vet inte hur enkelt det är att göra. Eller om det ens anses vara en acceptabel lösning.
En utmaning är den relativt dåliga editorn i forumprogamvaran som omöjliggör enkel hantering av citat, särskilt i mobilen där utrymmet är begränsat. Editorn trilskas med att visa citat i utflikat läge, vilket gör det näst intill omöjligt att se huruvida man råkat infoga något annat tidigare i samma inlägg. Det finns inte heller något enkelt och bra sätt att radera ett citat manuellt inne i editorn, om man skulle vilja det.
Visst kan vi programmiskt försöka radera dubblerade citat när man klickar på skicka, men många av de andra problemen skulle kvarstå.
Ett lösningsförslag på citatproblematiken hade varit att visa ”Per Eskilsson har svarat Alfredo + upp till två rader citerad text…” ovanför inlägget men att omöjliggöra manipulering av citat och omöjliggöra inbäddade citat.
Men jag vet inte hur enkelt det är att göra. Eller om det ens anses vara en acceptabel lösning.
Vad menar du med detta? Att ett citat alltid skulle bestå av ett helt inlägg? Helt värdelöst i så fall tycker jag. Skulle gissa att 90 procent av mina inlägg är respons på maximalt två rader av någons inlägg. Alltså det jag skriver kan vara betydligt längre men det jag citerar är en liten mängd text. Som detta inlägg exempelvis. Eller så citerar jag olika delar och svarar mellan dessa. Alltså delar upp citatet i flera, ibland många, delar.Per Eskilsson skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 126 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 126 inlägg
Jo men du älskar ju också att plocka fem ord av det folk skriver för att få mig att framstå som fånig. Du bör beivras!Alfredo skrev:
Vad menar du med detta? Att ett citat alltid skulle bestå av ett helt inlägg? Helt värdelöst i så fall tycker jag. Skulle gissa att 90 procent av mina inlägg är respons på maximalt två rader av någons inlägg. Alltså det jag skriver kan vara betydligt längre men det jag citerar är en liten mängd text. Som detta inlägg exempelvis. Eller så citerar jag olika delar och svarar mellan dessa. Alltså delar upp citatet i flera, ibland många, delar.
Men jag har en fråga, vad har ”svara -knappen” nu för funktion?
Ska den tas bort eller?
(den under ”rutan” menar jag)
Svara allmänt gör man ju ändå, enda gången man använde ”svara-knappen’ var när man ville svara ett speciellt inlägg / person.. (vilket man visade med att quilta deras inlägg/ det man ville svara på).
Ska den tas bort eller?
(den under ”rutan” menar jag)
Svara allmänt gör man ju ändå, enda gången man använde ”svara-knappen’ var när man ville svara ett speciellt inlägg / person.. (vilket man visade med att quilta deras inlägg/ det man ville svara på).
Några nöjen måste man ha. Pallar inte långburk alla dagar i veckan. 😢Düsseldorff skrev:
Det där var ett sånt där svårt juridikord, tror jag... Måste betyda belönas. Och vill du bjuda på 14 någon kväll så varför inte? 🙏🍺Düsseldorff skrev: