402 898 läst ·
5 439 svar
403k läst
5,4k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Väldigt luftigt och vitt, vilket jag tycker innebär svårläst, det är svårt att hitta det som är viktigt (texten i inlägget). Väldigt mycket annan info ramar in texten i inlägget -> svårt att se texten, nu känns det som att <tid sedan inlägget gjordes> samt den blå pricken är viktigast.
Varje underforum tar en massa plats om man klickar på forum -> svåröverskådligt.
Jag saknar den tydliga "TS"-indikatorn, nu ska man leta efter en liten symbol.
Chrisofsweden: Dator
(Bilduppladdningen verkar funka rätt smidigt iaf =)
Varje underforum tar en massa plats om man klickar på forum -> svåröverskådligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
På datorn såg det lite luftigt ut ja13th Marine skrev:
Väldigt luftigt och vitt, vilket jag tycker innebär svårläst, det är svårt att hitta det som är viktigt (texten i inlägget). Väldigt mycket annan info ramar in texten i inlägget -> svårt att se texten, nu känns det som att <tid sedan inlägget gjordes> samt den blå pricken är viktigast.
[bild]
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Hmm, saknar att välja "sida" direkt när man klickar på en tråd.
Fast man kanske ska klicka någonstans för att hamnar på senaste inlägg?
Får passa på att säga att jag klagar inte på uppdateringen, jag vill bara göra att den funkar bättre (för mig
)
Fast man kanske ska klicka någonstans för att hamnar på senaste inlägg?
Får passa på att säga att jag klagar inte på uppdateringen, jag vill bara göra att den funkar bättre (för mig
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Följer: https://www.byggahus.se/forum/watched/threads/allJohnny Viking skrev:
Senaste: https://www.byggahus.se/forum/find-new/posts?recent=1
Jag måste säga att jag är besviken. Ännu en av mina "favoritsajter" som faller för trenden att göra allt större, mer urblekt, mer luft o.s.v. Om jag tycker något är för litet går det lätt att förstora på t ex mobilen. Men förminska går ju inte lika lätt, vilket jag nu behöver.
På min Netbookdator (med begränsad vertikal upplösning) är sidan nu hopplös - måste skrolla hela tiden och omöjligt att få någon vettig överblick alls.
Jag skaffar en större skärm alt. dubbla skärmar för att få plats med mer. Istället svarar webbmakarna med att göra sidorna med dubbelt så mycket luft, stooora fonter o.s.v. så för att få samma överblick krävs nu dubbelt så stora fönster. Antagligen för att de sitter med ännu större skärmar....
För att sammanfatta: Mer svåröverblickbart eftersom kontraster försvunnit, fonter gjorts större och en massa onödig luft plockats in överallt. Om det är modernt, fräscht eller andra modenycker bryr jag mig inte om - det är mindre funktionellt. I alla fall för mig.
(En annan sak - var är formatterings- och verktygslisten i svarsrutan ? Visserligen fungerar CTRL-kortkommandona fortfarande men om man inte råkar kunna dem ?)
På min Netbookdator (med begränsad vertikal upplösning) är sidan nu hopplös - måste skrolla hela tiden och omöjligt att få någon vettig överblick alls.
Jag skaffar en större skärm alt. dubbla skärmar för att få plats med mer. Istället svarar webbmakarna med att göra sidorna med dubbelt så mycket luft, stooora fonter o.s.v. så för att få samma överblick krävs nu dubbelt så stora fönster. Antagligen för att de sitter med ännu större skärmar....
För att sammanfatta: Mer svåröverblickbart eftersom kontraster försvunnit, fonter gjorts större och en massa onödig luft plockats in överallt. Om det är modernt, fräscht eller andra modenycker bryr jag mig inte om - det är mindre funktionellt. I alla fall för mig.
(En annan sak - var är formatterings- och verktygslisten i svarsrutan ? Visserligen fungerar CTRL-kortkommandona fortfarande men om man inte råkar kunna dem ?)
Administrator
· Skåne
· 8 352 inlägg
Angående de dubbla ramarna så är det för att du går via appen, den är inte klar. Jag trodde inte att den fungera överhuvudtaget.mattiasp skrev:
Det kommer nog ta en stund att vänja sig, men jag är säker på att det kommer att bli bättre. Möjligheten att moderera från telefonen kommer att bli toppen. Det kunde vara lite frustrerande att se något tokigt och inte kunna göra något åt det förrän man kommer till en dator.
Kan jag få min avatar att röra sig igen? Det gjorde den för några generationer sedan.
Jo, i mobilen får jag två ramar i toppen. En med den tidigare BH-färgen och en med den nya. Det tar onödig plats. Se bild
[bild]
Nu redigerar jag från datorn. Det fungerade dåligt i telefonen. Markören ville inte hamna där jag ville. Någon bugg
Appen verkar funka ok på iphone 6 i alla fall.Marlen Eskilsson skrev:
Men!
En viktig grej verkar ha ballat ur. "Tillbakaknappen" längst upp till vänster stänger inte länge tråden, man bläddrar istället bakåt i sidorna om det är en tråd med flera sidor.
Hopplöst svårläst på mobilen pga alla bilder.
Funktion går före utseende och i detta fall har man låtit utseende förstöra funktionen som så ofta sker när man låter någon överambitiös webbdesigner härja fritt utan förståelse för syftet med webbfunktionen.
Funktion går före utseende och i detta fall har man låtit utseende förstöra funktionen som så ofta sker när man låter någon överambitiös webbdesigner härja fritt utan förståelse för syftet med webbfunktionen.
Skulle man inte kunna göra bilden till höger om trådtopic klickbar så man hamnar i ett "trådens bildkollage", på samma sätt som när man går in på en användares bilder?
Bara en liten tanke.
Bara en liten tanke.