Sidan "följer" (tidigare bevakningar) har blivit helt oöverskådlig på mobil nu när en stor bild tar upp all plats.

Sedan verkar smileys knte riktigt fungera, se mitt senaste inlägg i trädgårdstråden t.ex.

Annars ser det bra ut, och framförallt så känns sidan snabb.

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Gillar inte att varje inlägg tar för stor plats på skärmen.
Mycket mer att skrolla. Onödigt mycket info i första anblicken på kanske ett inlägg som jag inte är intresserad av.
Kompaktare design efterlyses.

• Gilla
Mats och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag ogillar att sidan inte använder så mycket av skärmens bredd, tidigare kunde man ju välja widescreen-läge.

Kan även hålla med roland53 om att inläggen tar lite väl stor plats på höjden, mycket död yta.

Håller även med om att thumbnails i inläggslistan känns overkill, även om det kanske inte tar så mycket plats.

Sen är de runda avatarerna fula, kör med kvadratiska istället.

• Gilla
Mats och 1 till
  • Laddar…
På indexsidan är det svårt att se om det finns några trådar i en forumdel som jag inte läst.
Det är svårt att veta var man ska klicka för att komma till första olästa posten i en tråd.
Den lilla blå pricken är inte direkt lätt att träffa fort. I den gamla designen var det inte så smidigt i desktop-versionen, men supersmidigt i mobil-versionen. Jag saknade alltid mobil-versionens beteende, där det räckte med att klicka på inlägget för att hamna rätt, när jag satt vid datorn eller ipad:en.

• Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag kommer till senaste olästa.
Jag också. Nu. Endera är det skit bakom spakarna här eller så ändras funktionen allt eftersom.

roland53 roland53 skrev:
Gillar inte att varje inlägg tar för stor plats på skärmen.
Mycket mer att skrolla. Onödigt mycket info i första anblicken på kanske ett inlägg som jag inte är intresserad av.
Kompaktare design efterlyses.

Ganska kul funktion att markera text och få upp en "citera-tagg" och! såg precis att det dyker upp en notis om att fler inlägg har postats under tiden man skriver inlägget!

(Min quote var helt random för funktionens skull)

Jag vill ha "Senaste", "Deltagit" och "Bevakar" i snabblänkar. (desktop). Vet ej hur det ser ut i mobilt än men vill ha samma där.

• Gilla
AndersOhrt och 8 till
  • Laddar…
Kan man ändra så att inte listan med olästa meddelanden är två klick bort?

Miniatyren verkar vara fel :)

• Skärmdump av en webbläsares bokmärken med felaktig miniatyr för ByggaHus hemsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kommer nog ta en stund att vänja sig, men jag är säker på att det kommer att bli bättre. Möjligheten att moderera från telefonen kommer att bli toppen. Det kunde vara lite frustrerande att se något tokigt och inte kunna göra något åt det förrän man kommer till en dator.

Kan jag få min avatar att röra sig igen? Det gjorde den för några generationer sedan.

Jo, i mobilen får jag två ramar i toppen. En med den tidigare BH-färgen och en med den nya. Det tar onödig plats. Se bild
Skärmbild av forumet Bygghus.se som visar användarinterfacet med två färgade ramar i toppen.
Skapa konto

Nu redigerar jag från datorn. Det fungerade dåligt i telefonen. Markören ville inte hamna där jag ville. Någon bugg

Redigerat:
Jag saknar "Deltagit".
Sen tycker jag där är för mycket tomrum runt varje inlägg.
Borde inte "Gilla Svara Dela" och kanske signaturen vara fix längst ner i inlägget? Men inlägg som är en rad hamnar de inte sist i inlägget.

• Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Har möjligheten att lägga till en "rubrik" på sitt inlägg försvunnit? Det fanns tidigare under utökad svarsruta.

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Tycker allt ser kanon ut, kommer väl dock ta ett tag att vänja sig

Vart har 'deltagit' tagit vägen? Hur hittar jag nu de trådar jag varit och klöddat i?

• Gilla
Hemmakatten och 6 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Sen tycker jag där är för mycket tomrum runt varje inlägg.
Mobil, padda eller dator?

I en iPhone 6 ser det inte så tomt ut tycker jag :)

• Skärmdump från en diskussionstråd på byggforum med användarkommentarer och interaktionsknappar.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.