engs
Ingen avgörande detalj och ingen aning vad som krävs för det (inte värt det om det är för mycket stök alltså) men skulle önska att länkar i mail till byggahus.se öppnas i appen på mobil/platta för de som har appen installerad på sådan. Alltså de här nyhetsbreven eller vad man ska kalla de.
 
Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Funkar inte för mig. Jag måste ladda om sidan för att min klocka ska bli röd och presentera nya notifieringar :D
Det funkar för oss. Vi tror att du kan ha tackat nej till notiser när appen frågade, eller att där är en bugg så firebase-tokenen inte skickat till vår server.

Pröva sök på notiser i din mobil och välj Byggahus i listan och Tillåt notiser.
Om det är en bugg så kan det hjälpa att starta om appen.
 
engs engs skrev:
skulle önska att länkar i mail till byggahus.se öppnas i appen på mobil/platta för de som har appen installerad på sådan. Alltså de här nyhetsbreven
Så har jag för mig att det brukar fungera. Eller? :thinking:
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det funkar för oss. Vi tror att du kan ha tackat nej till notiser när appen frågade, eller att där är en bugg så firebase-tokenen inte skickat till vår server.

Pröva sök på notiser i din mobil och välj Byggahus i listan och Tillåt notiser.
Om det är en bugg så kan det hjälpa att starta om appen.
Jag pratar om webben nu :)

Skärmdump av en diskussionstråd på byggforum med inlägg och svar från användare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
engs engs skrev:
Ingen avgörande detalj och ingen aning vad som krävs för det (inte värt det om det är för mycket stök alltså) men skulle önska att länkar i mail till byggahus.se öppnas i appen på mobil/platta för de som har appen installerad på sådan. Alltså de här nyhetsbreven eller vad man ska kalla de.
Långklicka på en länk på Byggahus i din iPad och välj Öppna i ”Byggahus” så kommer den därefter att öppna länkar i din mail i appen istället för i Safari.

Skärmklipp av iPad-menyn med alternativet "Öppna i 'Byggahus'" markerat för att visa appinställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag pratar om webben nu :)

[bild]
Då förstår vi. Någon slags pollfunktion som frågar en gång per minut om det kommit någon notis. Vi har pratat om det tidigare och tycker också att det hade varit en bra funktion. Vi lägger till det på att göra-listan.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Då förstår vi. Någon slags pollfunktion som frågar en gång per minut om det kommit någon notis. Vi har pratat om det tidigare och tycker också att det hade varit en bra funktion. Vi lägger till det på att göra-listan.
Jag hade pushat det. Tex med SignalR . Mindre datatrafik och batteriåtgång på mobilt.

Har ni .Net som backend kan jag rekommendera detta lib :)

https://github.com/AndersMalmgren/SignalR.EventAggregatorProxy
 
MrJay
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har ni .Net som backend kan jag rekommendera detta lib :)

[länk]
PHP (y)
 
MrJay MrJay skrev:
PHP (y)
Fyfan :) Lite som ruby on rails, det vill man inte jobba med :)
 
MrJay
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan :) Lite som ruby on rails, det vill man inte jobba med :)
RoR är en fluga, kan själv både C#, PHP med flera och alla har sin plats..
 
MrJay MrJay skrev:
RoR är en fluga, kan själv både C#, PHP med flera och alla har sin plats..
PHP är lite trist för komplexa system eller stora team.
 
MrJay
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
PHP är lite trist för komplexa system eller stora team.
Rekommenderar att du kikar på version 8 av språket ifall du är intresserad, den är nästan i nivå med C# i nuläget. Personligen föredrar jag kompilerande språk. Men vi får hålla oss till ämnet :cool:
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Rekommenderar att du kikar på version 8 av språket ifall du är intresserad, den är nästan i nivå med C# i nuläget. Personligen föredrar jag kompilerande språk. Men vi får hålla oss till ämnet :cool:
Kompilerade språk och statiskt typade. Förutom i frontends där kan dynamiskt typade språk vara bra (gärna typescript som är typat vid compile time och dynamiskt vid runtime).
 
Liten sak, bakgrunden till emojisarna är lite ljus? Eller är det bara på min skärm? Ser knappt skillnaden mellan (y)/:ok:/:strong:/:thumbdown: när man ska klistra in dem :thinking:
 
@Per Eskilsson Får man efterfråga en tomte-emoji såhär lagom till jul?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.