Det här med annonserna börjar bli lite väl..
Nu är det shoppen som dyker upp i trådarna och sabbar strukturen i tråden.
 
  • Användning av ett fogverktyg för att jämna ut fogmassa på en reklambild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fast spelar det någon större roll vad för reklam det är? (Borträknat förstås de vanliga avarterna förstås.)
Är det mindre störande om det är reklam för Biltema?
 
Biltemareklam är ju samhällsinformation...
 
  • Haha
  • Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
Ica då...
 
Magnus E K
Mest störande är när samma reklam dyker upp gång på gång; det blir tjatigt. Gäller både riktig reklam och trådtips.
 
  • Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
Jag kom på en funktion som jag inte sett på något forum tidigare och som kanske ingen efterfrågar, men jag tycker det hade kunnat vara kul.

Lite som gilla-tummen har olika symboler att välja mellan hade det kunnat vara kul att "reagera" med text på ett inlägg utan att det blir ett eget trådinlägg. Om det finns reaktioner kanske man kan lista en eller två efter meddelandet och om det finns fler kan det finnas en egen knapp "visa reaktioner" eller liknande där man kan se vad folk har skrivit om just det specifika inlägget. Typ som "det påminner mig om min barndom!" eller "friskt kopplat, hälften brunnet" eller liknande där gilla-knappen inte räcker till och ett eget, separat inlägg hade varit helt off topic och irrelevant. Man ska inte kunna svara varandra och det kan vara begränsat till 60 tecken eller liknande för att man inte ska riskera att skapa en diskussionstråd i diskussionstråden.

Hade om inte annat kunnat få bort lite av diskussionerna som skickar notiser i tips-om-verktyg-tråden som folk verkar störa sig så mycket på ;) Då kan nån kommentera "fy vad dyrt!" eller "har en sån, funkar bra" osv utan att det blir en diskussion som stör i tråden.

Kanske kostar mer än vad det smakar att implementera rent tekniskt och det är nog rätt svårt att lära folk att använda funktionen, men ville ventilera idén.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Fast spelar det någon större roll vad för reklam det är? (Borträknat förstås de vanliga avarterna förstås.)
Är det mindre störande om det är reklam för Biltema?
Sättet den är utformad på är det som stör mig mest. Det ser ut som ett inlägg. Så man börjar läsa inlägget. Men inlägget hänger inte med i tråden och det är då man kollar upp och ser att det är reklam. Vilket får mig att inte lägga en krona i den shoppen.
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Jag slogs precis av att jag skulle vilja kunna bokmärka trådar. Bevaka går förstås bra, men det bygger på att trådarna är aktiva, medan en bokmärkning skulle kunna vara mer för något man vill hitta tillbaka till oavsett aktivitet, som vissa synnerligen pedagogiska inlägg, eller som i fallet som fick mig att tänka på det, ett tips om hur man kan använda geodata för gränspunkter.

Får jag välja helt fritt är det inlägg jag vill kunna bokmärka, möjligen med egen namngivning också. Webbläsarens bokmärkesfunktion, undrar någon. Nja, jag är en notorisk appanvändare, så det går tyvärr inte.
 
  • Gilla
engs och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag slogs precis av att jag skulle vilja kunna bokmärka trådar. Bevaka går förstås bra, men det bygger på att trådarna är aktiva, medan en bokmärkning skulle kunna vara mer för något man vill hitta tillbaka till oavsett aktivitet, som vissa synnerligen pedagogiska inlägg, eller som i fallet som fick mig att tänka på det, ett tips om hur man kan använda geodata för gränspunkter.

Får jag välja helt fritt är det inlägg jag vill kunna bokmärka, möjligen med egen namngivning också. Webbläsarens bokmärkesfunktion, undrar någon. Nja, jag är en notorisk appanvändare, så det går tyvärr inte.
Bokmärka (”spara”, ”läs senare”) inlägg, trådar, artiklar, quiz, sidor, sökträffar och annat har tidigare framförts som önskemål (gärna med möjlighet att kunna byta namn, men det är inte det viktigaste) men har tyvärr aldrig prioriterats upp. Jag hoppas och tror att det är relativt enkelt att fixa men jag är inte helt säker.
 
  • Gilla
Klaugust och 1 till
  • Laddar…
Boilerplate4U
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Bokmärka (”spara”, ”läs senare”) inlägg, trådar, artiklar, quiz och annat har tidigare framförts som önskemål (gärna med möjlighet att kunna byta namn, men det är inte det viktigaste) men har tyvärr aldrig prioriterats upp. Jag hoppas och tror att det är relativt enkelt att fixa men jag är inte helt säker.
Ja, ja, ja Pretty Please! Det skadar intre att testa eller hur!? :D

Jag vill gärna kunna bokmärka enskilda kommentarer och gärna om man kan kategorisera (gruppera) bokmärken.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
B
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag slogs precis av att jag skulle vilja kunna bokmärka trådar. Bevaka går förstås bra, men det bygger på att trådarna är aktiva, medan en bokmärkning skulle kunna vara mer för något man vill hitta tillbaka till oavsett aktivitet, som vissa synnerligen pedagogiska inlägg, eller som i fallet som fick mig att tänka på det, ett tips om hur man kan använda geodata för gränspunkter.

Får jag välja helt fritt är det inlägg jag vill kunna bokmärka, möjligen med egen namngivning också. Webbläsarens bokmärkesfunktion, undrar någon. Nja, jag är en notorisk appanvändare, så det går tyvärr inte.
Men är inte webbläsaren en app då ;)
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Ibland hittar man ett intressant inlägg men är inte så intresserad av diskusionerna kring situationen utan snarare uppdateringar av den som skapade tråden från början.

Hade gärna sätt en knapp på de blå inläggen som är i still med, hoppa till nästa blå inlägg, då kan man enkelt följa vad som har och slippa scrolla igenom all diskussion som ibland kan vara på flera sidor.
 
T Tinototem skrev:
Ibland hittar man ett intressant inlägg men är inte så intresserad av diskusionerna kring situationen utan snarare uppdateringar av den som skapade tråden från början.

Hade gärna sätt en knapp på de blå inläggen som är i still med, hoppa till nästa blå inlägg, då kan man enkelt följa vad som har och slippa scrolla igenom all diskussion som ibland kan vara på flera sidor.
Det finns ett filter som heter ”Trådskaparens och dina inlägg” som gör det du frågar efter men man måste vara premiummedlem för att få tillgång till den funktionen.
 
  • Skärmdump av diskussionsforum visar filteralternativet "Trådskaparens och dina inlägg" markerat med röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tinototem
  • Laddar…
C
T Tinototem skrev:
slippa scrolla igenom all diskussion som ibland kan vara på flera sidor
Månadens underdrift.
 
Diskussionsforum är väl till just för diskussioner? Vill man slippa läsa diskussioner är det väl bloggar man ska läsa? Och vill man slippa att folk kommenterar det kan skriver så skriver man på en blogg (utan kommentarsfunktion) istället för i ett forum?
 
  • Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.