420 453 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Jag kom på en funktion som jag inte sett på något forum tidigare och som kanske ingen efterfrågar, men jag tycker det hade kunnat vara kul.
Lite som gilla-tummen har olika symboler att välja mellan hade det kunnat vara kul att "reagera" med text på ett inlägg utan att det blir ett eget trådinlägg. Om det finns reaktioner kanske man kan lista en eller två efter meddelandet och om det finns fler kan det finnas en egen knapp "visa reaktioner" eller liknande där man kan se vad folk har skrivit om just det specifika inlägget. Typ som "det påminner mig om min barndom!" eller "friskt kopplat, hälften brunnet" eller liknande där gilla-knappen inte räcker till och ett eget, separat inlägg hade varit helt off topic och irrelevant. Man ska inte kunna svara varandra och det kan vara begränsat till 60 tecken eller liknande för att man inte ska riskera att skapa en diskussionstråd i diskussionstråden.
Hade om inte annat kunnat få bort lite av diskussionerna som skickar notiser i tips-om-verktyg-tråden som folk verkar störa sig så mycket på
Då kan nån kommentera "fy vad dyrt!" eller "har en sån, funkar bra" osv utan att det blir en diskussion som stör i tråden.
Kanske kostar mer än vad det smakar att implementera rent tekniskt och det är nog rätt svårt att lära folk att använda funktionen, men ville ventilera idén.
Lite som gilla-tummen har olika symboler att välja mellan hade det kunnat vara kul att "reagera" med text på ett inlägg utan att det blir ett eget trådinlägg. Om det finns reaktioner kanske man kan lista en eller två efter meddelandet och om det finns fler kan det finnas en egen knapp "visa reaktioner" eller liknande där man kan se vad folk har skrivit om just det specifika inlägget. Typ som "det påminner mig om min barndom!" eller "friskt kopplat, hälften brunnet" eller liknande där gilla-knappen inte räcker till och ett eget, separat inlägg hade varit helt off topic och irrelevant. Man ska inte kunna svara varandra och det kan vara begränsat till 60 tecken eller liknande för att man inte ska riskera att skapa en diskussionstråd i diskussionstråden.
Hade om inte annat kunnat få bort lite av diskussionerna som skickar notiser i tips-om-verktyg-tråden som folk verkar störa sig så mycket på
Kanske kostar mer än vad det smakar att implementera rent tekniskt och det är nog rätt svårt att lära folk att använda funktionen, men ville ventilera idén.
Sättet den är utformad på är det som stör mig mest. Det ser ut som ett inlägg. Så man börjar läsa inlägget. Men inlägget hänger inte med i tråden och det är då man kollar upp och ser att det är reklam. Vilket får mig att inte lägga en krona i den shoppen.tveksamt skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 229 inlägg
Jag slogs precis av att jag skulle vilja kunna bokmärka trådar. Bevaka går förstås bra, men det bygger på att trådarna är aktiva, medan en bokmärkning skulle kunna vara mer för något man vill hitta tillbaka till oavsett aktivitet, som vissa synnerligen pedagogiska inlägg, eller som i fallet som fick mig att tänka på det, ett tips om hur man kan använda geodata för gränspunkter.
Får jag välja helt fritt är det inlägg jag vill kunna bokmärka, möjligen med egen namngivning också. Webbläsarens bokmärkesfunktion, undrar någon. Nja, jag är en notorisk appanvändare, så det går tyvärr inte.
Får jag välja helt fritt är det inlägg jag vill kunna bokmärka, möjligen med egen namngivning också. Webbläsarens bokmärkesfunktion, undrar någon. Nja, jag är en notorisk appanvändare, så det går tyvärr inte.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Bokmärka (”spara”, ”läs senare”) inlägg, trådar, artiklar, quiz, sidor, sökträffar och annat har tidigare framförts som önskemål (gärna med möjlighet att kunna byta namn, men det är inte det viktigaste) men har tyvärr aldrig prioriterats upp. Jag hoppas och tror att det är relativt enkelt att fixa men jag är inte helt säker.Nötegårdsgubben skrev:
Jag slogs precis av att jag skulle vilja kunna bokmärka trådar. Bevaka går förstås bra, men det bygger på att trådarna är aktiva, medan en bokmärkning skulle kunna vara mer för något man vill hitta tillbaka till oavsett aktivitet, som vissa synnerligen pedagogiska inlägg, eller som i fallet som fick mig att tänka på det, ett tips om hur man kan använda geodata för gränspunkter.
Får jag välja helt fritt är det inlägg jag vill kunna bokmärka, möjligen med egen namngivning också. Webbläsarens bokmärkesfunktion, undrar någon. Nja, jag är en notorisk appanvändare, så det går tyvärr inte.
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Ja, ja, ja Pretty Please! Det skadar intre att testa eller hur!?Per Eskilsson skrev:
Bokmärka (”spara”, ”läs senare”) inlägg, trådar, artiklar, quiz och annat har tidigare framförts som önskemål (gärna med möjlighet att kunna byta namn, men det är inte det viktigaste) men har tyvärr aldrig prioriterats upp. Jag hoppas och tror att det är relativt enkelt att fixa men jag är inte helt säker.
Jag vill gärna kunna bokmärka enskilda kommentarer och gärna om man kan kategorisera (gruppera) bokmärken.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 835 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 835 inlägg
Men är inte webbläsaren en app dåNötegårdsgubben skrev:
Jag slogs precis av att jag skulle vilja kunna bokmärka trådar. Bevaka går förstås bra, men det bygger på att trådarna är aktiva, medan en bokmärkning skulle kunna vara mer för något man vill hitta tillbaka till oavsett aktivitet, som vissa synnerligen pedagogiska inlägg, eller som i fallet som fick mig att tänka på det, ett tips om hur man kan använda geodata för gränspunkter.
Får jag välja helt fritt är det inlägg jag vill kunna bokmärka, möjligen med egen namngivning också. Webbläsarens bokmärkesfunktion, undrar någon. Nja, jag är en notorisk appanvändare, så det går tyvärr inte.
Ibland hittar man ett intressant inlägg men är inte så intresserad av diskusionerna kring situationen utan snarare uppdateringar av den som skapade tråden från början.
Hade gärna sätt en knapp på de blå inläggen som är i still med, hoppa till nästa blå inlägg, då kan man enkelt följa vad som har och slippa scrolla igenom all diskussion som ibland kan vara på flera sidor.
Hade gärna sätt en knapp på de blå inläggen som är i still med, hoppa till nästa blå inlägg, då kan man enkelt följa vad som har och slippa scrolla igenom all diskussion som ibland kan vara på flera sidor.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Det finns ett filter som heter ”Trådskaparens och dina inlägg” som gör det du frågar efter men man måste vara premiummedlem för att få tillgång till den funktionen.T Tinototem skrev:Ibland hittar man ett intressant inlägg men är inte så intresserad av diskusionerna kring situationen utan snarare uppdateringar av den som skapade tråden från början.
Hade gärna sätt en knapp på de blå inläggen som är i still med, hoppa till nästa blå inlägg, då kan man enkelt följa vad som har och slippa scrolla igenom all diskussion som ibland kan vara på flera sidor.
Diskussionsforum är väl till just för diskussioner? Vill man slippa läsa diskussioner är det väl bloggar man ska läsa? Och vill man slippa att folk kommenterar det kan skriver så skriver man på en blogg (utan kommentarsfunktion) istället för i ett forum?

