420 380 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Det är nu framförallt i mindre bildskärmar, 11 och 13-tums laptops, stora iPads 12.9 i landscape mode, och de som har en stor skärm men inte öppnar upp webbläsaren i fullskärm (färre än 10% av desktopanvändarna) som sajten ej känns helt balanserad i.
Jag tänker på följande bildskärmsbredder 1440, 1366 och 1280 som är ganska vanliga.
10% av desktopanvändare har 1440 px
8% av desktopanvändare har 1366 px (en del av dessa är ipadanvändare)
15% av desktopanvändare har 1280 px
Jag tänker på följande bildskärmsbredder 1440, 1366 och 1280 som är ganska vanliga.
10% av desktopanvändare har 1440 px
8% av desktopanvändare har 1366 px (en del av dessa är ipadanvändare)
15% av desktopanvändare har 1280 px
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
I god tid före alla hjärtans dag återintroducerar vi det byggahus-gröna hjärtat imorgon bitti. @Marlen Eskilsson inbillar sig att färre använder hjärtat nu när det är rött och om hon säger så så är det så.Mikael_L skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En annan färguppdatering är att klistrade trådar får en ljusgul bakgrundsfärg på forumstartsidor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Idag lanserar vi en ny funktion som jag tror många av er kommer att älska.
Den nya funktionen gör det enklare att snabbt komma direkt in i ämnen du bevakar och om de har en blå plupp bredvid så betyder det att det finns oläst innehåll i dem.
Så här ser det ut:
Funktionen fungerar bara i desktop. Hoppas ni gillar.
Den nya funktionen gör det enklare att snabbt komma direkt in i ämnen du bevakar och om de har en blå plupp bredvid så betyder det att det finns oläst innehåll i dem.
Så här ser det ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funktionen fungerar bara i desktop. Hoppas ni gillar.
Måste naturligtvis älska detta även om ett rött hjärta känns oerhört mycket mer naturligt och levande. Innan ett hjärta blir grönt måste det ha stått stilla alldeles för länge så logiken bakom "gröna hjärtan" går i alla fall mig förbi. Men säger @Marlen Eskilsson att det ska vara grönt så får jag helt enkelt gilla läget även om hon naturligtvis har helt fel.Per Eskilsson skrev:
Kan väl tillägga att hjärtefärgen inte direkt är någon hjärtefråga för mig.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Nu har det ändrats med typsnitten igen, jag upplever som att skillnaden mellan lästa och olästa trådar i listor som "deltagit" numera har en väldigt liten skillnad som gör att det blir svårt att se skillnad mellan dem.
Edit: chrome på en androidlur
Edit: chrome på en androidlur
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Ni får nog ladda upp en bild så att vi förstår.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Menar ni att ni inte ser skillnad på läst och oläst?
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Är det bara jag som alltid använder länken:Per Eskilsson skrev:
https://www.byggahus.se/forum/watched/threads
för att bara få fram mina olästa bevakade inlägg, till skillnad från menyns:
https://www.byggahus.se/forum/watched/threads/all
som ger alla bevakade, olästa eller ej, vilket jag sällan är intresserad av?

