Det är nu framförallt i mindre bildskärmar, 11 och 13-tums laptops, stora iPads 12.9 i landscape mode, och de som har en stor skärm men inte öppnar upp webbläsaren i fullskärm (färre än 10% av desktopanvändarna) som sajten ej känns helt balanserad i.

Jag tänker på följande bildskärmsbredder 1440, 1366 och 1280 som är ganska vanliga.

10% av desktopanvändare har 1440 px
8% av desktopanvändare har 1366 px (en del av dessa är ipadanvändare)
15% av desktopanvändare har 1280 px
 
  • Gilla
Klaugust
  • Laddar…
Maria T
Klaugust Klaugust skrev:
Det känns mer fokuserat på det här viset tycker jag!

Jag är nöjd nu ;)
Håller med @Klaugust och kunde inte skrivit det bättre själv. Jag är också nöjd nu! (y)
 
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tror färre kommer använda reaktionen "hjärtat" nu när den blev röd istället för grön som tidigare.
I god tid före alla hjärtans dag återintroducerar vi det byggahus-gröna hjärtat imorgon bitti. @Marlen Eskilsson inbillar sig att färre använder hjärtat nu när det är rött och om hon säger så så är det så. :heart:

Reaktionsknappar inklusive ett grönt hjärta och andra emoji med pil ovanför som pekar på hjärtat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En annan färguppdatering är att klistrade trådar får en ljusgul bakgrundsfärg på forumstartsidor.

Skärmdump av en forumtråd markerad för att symbolisera ändring till byggahus-grönt hjärta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Boilerplate4U och 5 till
  • Laddar…
Idag lanserar vi en ny funktion som jag tror många av er kommer att älska.
Den nya funktionen gör det enklare att snabbt komma direkt in i ämnen du bevakar och om de har en blå plupp bredvid så betyder det att det finns oläst innehåll i dem.

Så här ser det ut:

Skärmdump av ett diskussionsforums nya bevakningsfunktion med blå pluppar för oläst innehåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funktionen fungerar bara i desktop. Hoppas ni gillar.
 
  • Gilla
Boilerplate4U och 4 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
I god tid före alla hjärtans dag återintroducerar vi det byggahus-gröna hjärtat imorgon bitti. @Marlen Eskilsson inbillar sig att färre använder hjärtat nu när det är rött och om hon säger så så är det så. :heart:
Måste naturligtvis älska detta även om ett rött hjärta känns oerhört mycket mer naturligt och levande. Innan ett hjärta blir grönt måste det ha stått stilla alldeles för länge så logiken bakom "gröna hjärtan" går i alla fall mig förbi. Men säger @Marlen Eskilsson att det ska vara grönt så får jag helt enkelt gilla läget även om hon naturligtvis har helt fel. :crysmile::rofl::heart::love:

Kan väl tillägga att hjärtefärgen inte direkt är någon hjärtefråga för mig. :D
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Ett hjärta är alltid rött... Och stinker blod och svett.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Nu har det ändrats med typsnitten igen, jag upplever som att skillnaden mellan lästa och olästa trådar i listor som "deltagit" numera har en väldigt liten skillnad som gör att det blir svårt att se skillnad mellan dem.

Edit: chrome på en androidlur
 
Samma sak i android-appen
 
Ni får nog ladda upp en bild så att vi förstår.
 
Skärmdump av ett diskussionsforum med rubriker och inläggstitlar om byggprojekt och renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skillnaden är större när jag drar upp den på datorn här, men på telefonen är skillnaden minimal.
 
Menar ni att ni inte ser skillnad på läst och oläst?
 
Karlia
Och på Android Skärmdump av ett diskussionsforum på Android med inlägg om byggprojekt och renoveringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Karlia
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Menar ni att ni inte ser skillnad på läst och oläst?
Det går att se men är lite otydligt. Den här tråden var den jag läst på min bild.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
@cnils kan du ändra font-weight på h3.title i trådlistor från 500 till 400 för androider? Androidanvändare tycker skillnaden på fetat och ofetat är för liten i Chrome där de förmodligen kör Roboto.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.