Handyman 1 skrev:
Såå enkelt:oops: tack! det är ingen tidsgräns på det?
Nej, det är ingen tidsgräns på gillandet. Man kan enkelt radera en gilla-markering eller byta reaktion till något annat närsomhelst bara genom att klicka en gång till.

Ibland brukar jag ändra min reaktion till något jag tycker passar bättre. Och det har också hänt att jag tagit bort min reaktion när jag har ångrat mig.

• Gilla
1
  • Laddar…
Magnus E K
Fick ett felmeddelande om obehörig åtkomst när jag tryckte gilla på ett inlägg som just raderats.

Det berodde nog på att inlägget som du försökte gilla precis hade tagits bort.

Jag råkade posta i min testanvändares Tests namn och när jag såg det så raderade jag inlägget och postade om det i mitt namn.

BirgitS
Trevligt att förhandsvisningen av trådsstarten med info har återuppstått men nu blev det väldigt lite att klicka på för att komma till första olästa, antingen måste man pricka in del lilla blå pricken eller det lilla ögat. Medan det är stora ytor för att komma till trådstart (hela rubriken) eller sista inlägget (hela förhandsvisningen och tidpunkten för sista inlägget).

Mikael_L
Nu tycker jag det är jättelätt att ha överblick över vilka ämnen man har läst och vilka som är olästa, nu när det inte längre är fetstil på lästa. Tack för det. Det gillar jag i alla fall.

• Gilla
Magnus E K och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu tycker jag det är jättelätt att ha överblick över vilka ämnen man har läst och vilka som är olästa, nu när det inte längre är fetstil på lästa. Tack för det. Det gillar jag i alla fall.
Håller med

@useless @Mats @Dalbotös @Mikael_L @BirgitS med flera. Inatt har vi uppdaterat sajten på nytt.

1. Nu har vi fixat så att olästa trådar är fetmarkerade och lästa ej är feta i trådlistor, så att vi lättare ser skillnad på läst och oläst.

2. Det är återigen möjligt att förhandsvisa första inlägget i desktop. Förhandsvisningen dyker upp när man går med musen över rubriken.

Skärmdump av webbforum med uppdaterade funktioner såsom fetstyling av olästa trådar och nya navigeringsikoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3. Nu är det också möjligt att gå till första inlägget, sista inlägget och första olästa inlägget i trådlistor. Man kommer till första olästa inlägget genom att klicka på en ikon som liknar ett öga till höger om rubriken.

Skärmdump från diskussionsforum som visar en uppdaterad funktion för att navigera till första olästa inlägg.

4. Om man vill ha samma klickbeteende i mobilen som på datorn så kan man ställa in det under Inställningar genom att där välja "Datoranpassade trådlistor" i fältet "Länkbeteende i mobilen". Om man inte gör den inställningen så kommer man alltid till första olästa inlägget i mobilen (om man inte själv valt första eller sista tidigare) oavsett vart man klickar på raden.

Skärmdump av inställningsmeny för 'Datoranpassade trådlistor' på ett diskussionsforum.

5. Om man vill kan man välja att visa upp senaste uppladdade bilden i trådlistorna. Då får man se en liten bild till höger både på datorn och i mobilen. På datorn är denna bild länkad till inlägget där bilden ligger.

Miniatyrbild som visar en del av en VVS-installation med rör och ventiler.

6. @Dheri Nu har vi uppdaterat våra ikoner för bilder, bevakningar, deltagit och gjort dem byggahusgröna igen.

7. Vi har också fixat en bugg som gjorde att trådlistor ibland laggade för vissa samt gjort en del förbättringar för ipad-användare.

Hoppas ni gillar förbättringarna.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
tommib
Argh!

Varför har ni gjort default, dvs klick på rubriken, till att gå till första inlägget? Hur ofta vill man göra det egentligen? Det vore betydligt rimligare att ha en liten länk efter rubriken för att gå till första inlägget, och att rubriken i sig går till första olästa inlägget. Om man aldrig har läst tråden tidigare är ju första inlägget det första olästa.

Om det av någon anledning är så att denna funktion efterfrågas, vad sägs om att det går att ställa in individuellt. Jag tycker att det är väldigt irriterande att behöva precisionsklicka på en ikon efter rubriken istället för att bara klicka på själva rubriken.e

• Gilla
civilingenjören och 12 till
  • Laddar…
Så nu måste man "jaga" musen fram till den blå pricken för att komma till det sist lästa inlägget när man läser på datorn. Tidigare räckte det att klicka på raden under rubriken så kom man till det sista lästa inlägget, vilket var mycket lättare än att "pricka" den lilla blå pricken. En klar försämring enligt mig....:thumbdown:

R roli skrev:
Så nu måste man "jaga" musen fram till den blå pricken för att komma till det sist lästa inlägget när man läser på datorn.
Man kan klicka på användaravataren till vänster också.

tommib
Jag noterar nu att ögat försvinner när man inte har något "första olästa" inlägg. Det är ännu sämre eftersom man då måste in i tråden och sedan klicka sig vidare via pilen till sista sidan för att komma dit.

Vilket är vanligast, att man vill återvända till trådens första inlägg eller att man vill till sista inlägget (eller första olästa då)? Make the common case fast!

• Gilla
Dheri
  • Laddar…
Det går ju att klicka varsomhelst i texten under rubriken så kommer man till första olästa, i alla fall på datorn. Jag har aldrig använt/klickat på blåa pricken, ser den bara som information.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Vilket är vanligast, att man vill återvända till trådens första inlägg eller att man vill till sista inlägget (eller första olästa då)?
Jag vill i princip alltid komma till det första olästa. Har jag inget oläst vill jag komma till det sista. Jag vill i princip aldrig komma till trådens första, om det nu inte råkar vara oläst förstås.

tommib
Nope, jag kommer till första inlägget i tråden. Endast genom att klicka på ögat eller på avataren kommer jag till första olästa.

BirgitS
TeroM TeroM skrev:
Det går ju att klicka varsomhelst i texten under rubriken så kommer man till första olästa, i alla fall på datorn. Jag har aldrig använt/klickat på blåa pricken, ser den bara som information.
Idag kommer man till sista inlägget i stället (i alla fall i min dator).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.