420 402 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Leif, nu funkar det att långklicka på Gilla-knappen för att få upp reaktionerna. Säg till om det fortfarande inte funkar i din iPad.L Leif i Skåne skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Igår läste jag en hel del i forumet och postade några inlägg i min surfplatta (en iPad Air 10.9) och förstod först då hur du menade.N Nyikåk skrev:Använder Firefox stående/pivot på en Android-platta, börjar vänja mig vid att en tredjedel till höger är totalt ointressant oanvänd yta som skulle ha kunnats utnyttjas till att visa inläggen för att minska scrollandet.
Föredrar att man ska komma till första olästa inlägget genom att klicka på rubriken.
Däremot lotteriet med att komma till första olästa inlägget är jobbigt, ibland hamnar man rätt, ibland hamnar man några decimeter under det sista inlägget och får scrolla upp för att försöka hitta rätt ställa själv.
Så idag har vi sett över sidbredderna i iPads (och Android surfplattor) och fokuserat på användarvänlighet. Från och med imorgon (eller övermorgon) så kommer vi visa upp 1 kolumn istället för 2 i portrait mode och 2 kolumner istället för 3 i landscape mode.
Och om man har en jättestor surfplatta (en iPad Pro 12.9) så väljer vi att visa upp 2 kolumner istället för 3 både i portrait och landscape mode.
Syftet är att erbjuda en skönare upplevelse i surfplattor men även i mindre desktopenheter.
Jag är medveten att detta sker på bekostnad av färre annonsvisningar men jag tror ändå att det är rätt.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jo, jag och många med oss vill också ha den funktionen.
Jag minns inte varför det var så mycket svårare att få till. Tror det bland annat var att vi inte alltid vet höjden på det som ska laddas in ovanför och att det därför riskerar att bli en ”hoppig” upplevelse. Jag menar höjden på inlägg, på citat, att vi tillåter olika textstorlekar, olika höga bilder och olika höga annonser.
Vi får undersöka helt enkelt.
Jag minns inte varför det var så mycket svårare att få till. Tror det bland annat var att vi inte alltid vet höjden på det som ska laddas in ovanför och att det därför riskerar att bli en ”hoppig” upplevelse. Jag menar höjden på inlägg, på citat, att vi tillåter olika textstorlekar, olika höga bilder och olika höga annonser.
Vi får undersöka helt enkelt.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Vi tror att felet kan ha berott på att vi i vissa sidbredder har komprimerat högerspalten under två veckor. Och när bilder och annonser komprimeras så blir det ganska prestandakrävande efter ett tag. Vi har nu tagit bort komprimeringen och upplever redan att sidan flyter på bättre när man scrollar, oavsett sidbredd.useless skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jag får inte be någon klicka på annonser eftersom det strider mot det finstilta i vår avtal med Google, men jag har inte något emot om du klickar på annonser då och då.
Jag har uppmärksammat att vissa sajter, spelsajter tror jag, erbjuder spelare poäng, funktionalitet eller annonsfrihet under en viss tid mot att man tittar på en reklamvideo. Det kanske hade varit något?
Jag har uppmärksammat att vissa sajter, spelsajter tror jag, erbjuder spelare poäng, funktionalitet eller annonsfrihet under en viss tid mot att man tittar på en reklamvideo. Det kanske hade varit något?
Ge mig en lista på önskade annons-URLer och önskad hämtningsfrekvens så hämtar jag i den takt som ni vill. Eller i vart fall upp till ska vi säga 10 procent av min lina men 25 Mbit annons borde ge något i alla fall! Vill du, ja @Per Eskilsson menar jag förstås, ha lite "slumpmässighet" i tankade kan detta även ordnas!Mikael_L skrev:

