L Leif i Skåne skrev:
Jag har samma problem på iPad!
Dessutom på iPad funkar inte att hålla finger för att välja ”wow” och andra kommentarer bara tumme upp.
Efter 10 försök kan man få upp menyn.
Det funkar på iPhone, PC och Android.
Jag trodde min iPad var kass men det är bara i byggahus.se länken jag testat.
Leif, nu funkar det att långklicka på Gilla-knappen för att få upp reaktionerna. Säg till om det fortfarande inte funkar i din iPad.

• Gilla
roli
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]

Vissa av trådarna verkar sakna "mittenbiten", något förvirrande.
Den saknade ”mittenbiten” är nu tillbaka i Deltagit (Bevakningar och Senaste).

• Skärmdump av forumtråd om verktyg med användarnamn, svarantal och reaktionsikoner.
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Använder Firefox stående/pivot på en Android-platta, börjar vänja mig vid att en tredjedel till höger är totalt ointressant oanvänd yta som skulle ha kunnats utnyttjas till att visa inläggen för att minska scrollandet.

Föredrar att man ska komma till första olästa inlägget genom att klicka på rubriken.

Däremot lotteriet med att komma till första olästa inlägget är jobbigt, ibland hamnar man rätt, ibland hamnar man några decimeter under det sista inlägget och får scrolla upp för att försöka hitta rätt ställa själv.
Igår läste jag en hel del i forumet och postade några inlägg i min surfplatta (en iPad Air 10.9) och förstod först då hur du menade.

Så idag har vi sett över sidbredderna i iPads (och Android surfplattor) och fokuserat på användarvänlighet. Från och med imorgon (eller övermorgon) så kommer vi visa upp 1 kolumn istället för 2 i portrait mode och 2 kolumner istället för 3 i landscape mode.

Och om man har en jättestor surfplatta (en iPad Pro 12.9) så väljer vi att visa upp 2 kolumner istället för 3 både i portrait och landscape mode.

Syftet är att erbjuda en skönare upplevelse i surfplattor men även i mindre desktopenheter.

Jag är medveten att detta sker på bekostnad av färre annonsvisningar men jag tror ändå att det är rätt.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Det låter lovande.(y)

@Per Eskilsson
Om man scrollar framåt i en lång tråd så har man ju inställningsmöjligheten "oändlig". Kan ni inte få till den bakåt också?

Jo, jag och många med oss vill också ha den funktionen.

Jag minns inte varför det var så mycket svårare att få till. Tror det bland annat var att vi inte alltid vet höjden på det som ska laddas in ovanför och att det därför riskerar att bli en ”hoppig” upplevelse. Jag menar höjden på inlägg, på citat, att vi tillåter olika textstorlekar, olika höga bilder och olika höga annonser.

Vi får undersöka helt enkelt.

• Gilla
Kane
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ibland går det snabbt, men rätt vad det är så står det och tuggar jättelänge när man t ex ska ta fram listan på senaste inläggen.
Internet i övrigt och andra websidor går snabbt och fint under tiden.

Edit: Det tog typ 45 sekunder innan det här inlägget publicerades
Vi tror att felet kan ha berott på att vi i vissa sidbredder har komprimerat högerspalten under två veckor. Och när bilder och annonser komprimeras så blir det ganska prestandakrävande efter ett tag. Vi har nu tagit bort komprimeringen och upplever redan att sidan flyter på bättre när man scrollar, oavsett sidbredd.

Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag är medveten att detta sker på bekostnad av färre annonsvisningar men jag tror ändå att det är rätt.
Kan vi kompensera genom att klicka på någon fler annons ibland?
Visst blir det någon rating av "lyckade" annonsvisningar också?

Jag får inte be någon klicka på annonser eftersom det strider mot det finstilta i vår avtal med Google, men jag har inte något emot om du klickar på annonser då och då.;)

Jag har uppmärksammat att vissa sajter, spelsajter tror jag, erbjuder spelare poäng, funktionalitet eller annonsfrihet under en viss tid mot att man tittar på en reklamvideo. Det kanske hade varit något?

• Haha
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kan vi kompensera genom att klicka på någon fler annons ibland?
Ge mig en lista på önskade annons-URLer och önskad hämtningsfrekvens så hämtar jag i den takt som ni vill. Eller i vart fall upp till ska vi säga 10 procent av min lina men 25 Mbit annons borde ge något i alla fall! Vill du, ja @Per Eskilsson menar jag förstås, ha lite "slumpmässighet" i tankade kan detta även ordnas!:rofl::crysmile::p

E
Hej, har hittat en liten bugg, personer man valt att ignorera, deras text syns när man är i själva forums delen, om jag gör mig förstådd, även syns texten i senaste inlägg.

P
Kanske fel ställe för frågan,men går det att radera givna likes mm,ibland "gillar" man ett inlägg när man råkar trycka på den knappen vid scrollning,eller kanske inlägget man gillat redigeras senare för att betyda något helt annat?

Det är bara att trycka en gång till på knappen.

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Det är bara att trycka en gång till på knappen.
Såå enkelt:oops: tack! det är ingen tidsgräns på det?

Tackar så mycket för att ha fått tillbaka menyn uppe under sidhuvudet. Hade svårt att vänja mig vid att ha den vid sidan.
Mvh Findus

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.