421 122 läst ·
5 745 svar
421k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 848 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 848 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 243 inlägg
Det som står har väl hänt nu, att TS markerat bästa svar alltså.
Efter 5 år, känns lite sent.......Nötegårdsgubben skrev:
Edit: Går man in på TS så har faktiskt han varit inne idag efter 5 år och markerat bästa svaret, så det verkar vara ok. även om det känns lite konstigt att göra det nästan 5,5 år efter det att det skrevs...
Här blir några syndpunkter:
När olagliga råd ges ska Röd disclaimer synas över texten. För att få läsa råden måste avtal godkänna.
Dom som är i samma grupp ska namn synas med speciell för. Till exempel Doktorn, Avokaten, Professor och Moderaten ska ha gula namn.
El forim ska delas upp i så kallat underfora. Vissa detaljer är tillåtet att hempilla med. Då heter den Laglig elforum då max 50 Volt. 120 Volt Ampére.
Sedan Forum för upplysning. Här kan man lugn och still diskutera auktoriserad installation.
Så man vet vad man ska beställa från elektriker.
När olagliga råd ges ska Röd disclaimer synas över texten. För att få läsa råden måste avtal godkänna.
Dom som är i samma grupp ska namn synas med speciell för. Till exempel Doktorn, Avokaten, Professor och Moderaten ska ha gula namn.
El forim ska delas upp i så kallat underfora. Vissa detaljer är tillåtet att hempilla med. Då heter den Laglig elforum då max 50 Volt. 120 Volt Ampére.
Sedan Forum för upplysning. Här kan man lugn och still diskutera auktoriserad installation.
Finns det verkligen olagliga råd? Kan du ge exempel på ett sådant?N N1Xe skrev:Här blir några syndpunkter:
Vad är det för avtal som ska godkännas tänker du? Att man lovar att inte utföra det som står i inlägget? Vad skulle detta tillföra?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 931 inlägg
Borde inte moderaten ha blått? För övrigt är jag emot registrering av partitillhörighet.N N1Xe skrev:Här blir några syndpunkter:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Vad tror du om någon slags rättstavningsfunktion?N N1Xe skrev:Här blir några syndpunkter:
Sedan så kanske ”Kränkt yrkesman” borde finnas med som ”Titel” på forumet.
Med Doktor syftar du då till Läkare?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 243 inlägg
Jag saknar en funktion för att rekommendera att en användare sätts under bevakning. Jag är inte för att censurera åsikter, folk får gärna tycka vad de vill, men vissa användare trollar uppenbarligen vilket vi forumdeltagare, som grupp, har svårt att hantera.
Ja då "alla andra forumdeltagare" kan räknas i hundratals, kanske tusentals, så kommer det aldrig ske, att alla slutar mata trollen.
Därför är de svåra att hantera. Vore man bara några enstaka så var det ingen match att tiga ihjäl dem.
Jag tycker dock detta forum är relativt fritt från troll. Jag kanske missar mycket, moderatorerna arbetar väl ganska ljudlöst, så jag märker väl inte så mycket av vad som görs.
Därför är de svåra att hantera. Vore man bara några enstaka så var det ingen match att tiga ihjäl dem.
Jag tycker dock detta forum är relativt fritt från troll. Jag kanske missar mycket, moderatorerna arbetar väl ganska ljudlöst, så jag märker väl inte så mycket av vad som görs.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 848 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 848 inlägg
Bra idé. På andra forum finns det ibland en funktion att alla inlägg från nya användare (antal inlägg eller bara tid avgör) inte publiceras förrän efter godkännande, då stoppar man speciellt användare som bara går med för att trolla. Något vi har flera aktuella exempel på här.Nötegårdsgubben skrev:
Bevakningsfunktionen bör ha en tröskel för att stoppa okynnesanmälningar, men att det sedan innebär att inga inlägg från den användaren publiceras innan godkännande.
Det skulle kunna finnas som ytterligare ett verktyg i moderatorernas verktygslåda.MultiMan skrev:
Som skulle kunna användas när man börjar vilja ta i med någon medlem, att det går att ge semester en tid, banna, eller sätta fördröjning på inläggens publicering en tid.
Om det finns medlemmar som faktiskt inte egentligen trollar, men lider av att vara för impulsiva, så kan det även där vara en lösning.