Nja, jag installerade Swiftkey alldeles nyss för att testa. Felet finns även med standardtangentbordet, Gboard.
Enda sidan jag har upplevt problemet på är byggahus. Det funkar att skriva om man stänger av den avancerade editorn.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Swiftkey bör funka för dig om du inaktiverar den fullständiga editorn. Har du testat?

Nu har jag avinstallerat swiftkey...danlliks erröts IegnI

Jag kör FF, inte Chrome.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Gboard användare verkar dras med delvis samma problem som swift key användare. Det sägs att det är en webbläsarbugg [länk] som bland annat uppstår i fulltexteditorn redactor som används i xenforo 1.5.
Det är inte samma fel som i den buggen. Där verkar de senaste bokstäverna upprepas, men mitt problem är att markören hoppar till början av den nya texten så att texten blir bak och fram. Det spelar ingen roll om jag manuellt flyttar markören till slutet...

Hmm.. Det verkar alltså vara något skumt med focus, att den vid "den andra inmatningssessionen" fokuserar om i början av just den inmatningssessionen. Jag funderar på om det finns något "focus auto" av något slag som inte funkar i Firefox eller att den får "hicka" och vill börja om hela tiden.

Eller kanske att "autosave"-grejen (som normalt sparar var 60 sekund) inte funkar i Firefox i mobilen och vill autospara hela tiden.

Får du samma fel i Chrome?

I Chrome funkar det. Men ursprungsfrågan kvarstår: När blir det möjligt att scrolla bakåt i tråden när man skriver ett nytt inlägg?
Av dom forum jag har stött på är det bara byggahus som har den irriterande funktionen att man måste stänga inmatningsrutan, scrolla bakåt och öppna den igen...

Jag vågar inte svara på när, men jag hoppas att vi får tid över att fixa lite irriterande buggar/features som vi inloggade har behov av. Scrolla upp när man svarar är en sådan, göra det enklare att bevaka och förbättra bevakningsfunktionaliteten är en annan. Jag vet att stänga inmatningsrutan är en work around och ingen klockren lösning. Tack för att du påminner oss.

Just nu håller vi på att bygga en stor jämförelse av hustillverkare och all tid går till den. Om scrolla tillbaka är viktigt för dig (utan att kräva att du stänger inmatningsrutan) så måste jag be dig inaktivera infinite scroll, då funkar det som det gjorde förr.

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Om scrolla tillbaka är viktigt för dig...
Nä, jag har vant mig så nu har jag jämn hög puls hela tiden istället för hjärtklappningen när jag behöver dubbelkolla vad jag svarar på...

• Haha
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag ska se om vi kan byta ut krysset uppe i högra hörnet mot ”Visa inlägg” (eller en pil uppåt) i mobilen för att förtydliga hur man läser tidigare inlägg och jag ska kolla med @cnils om han har någon lösning på ”auto-focus”-inmatningsbuggen i Firefox.

Håller med @useless om att det är ett av sajtens större problem att det inte går att scrolla mellan svarsrutan och tidigare inlägg. Om det nu hjäper att vi är fler som stör oss på det.

Åsa Lund
Jag stör mig oxå på det, men inte tillräckligt mycket för att skriva om det i denna tråd :rofl:

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
inaktivera infinite scroll
Infinite scroll är roten till allt ont, jag visste det. ;)

• Haha
Per Eskilsson
  • Laddar…
jac jac skrev:
Infinite scroll är roten till allt ont, jag visste det. ;)
Fast det tycker jag har blivit riktigt bra i sig efter lite barnsjukdomar. Så bra att jag numera istället stör mig på att det inte funkar bakåt.

Vissa blir fan aldrig nöjda. ;)

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.