richardtenggren richardtenggren skrev:
Det funkar i iOS 12 nu, men jag vet inte om det funkar som tänkt? :)
Bra, att skärmen inte är vit längre. Men det verkar inte som du ser verktygen.

Skärmdump från ett mobilt diskussionsforum som visar ett textredigeringsverktyg med markerade verktygsikoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi har börjat testa en ny editor som heter Froala som är modernare än den vi har idag men vi har inte kommit så långt än.

richardtenggren
Precis, det stämmer, men jag har alltid svarat i snabbsvars-rutan så vet inte om jag sett verktygsfältet tidigare ;)

Tycker det är sjukt störande att "nästa ämne" dyker upp automatiskt när man scrollar slut på ämnet

• Gilla
jonne72 och 6 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Tycker det är sjukt störande att "nästa ämne" dyker upp automatiskt när man scrollar slut på ämnet
På vilket sätt ogillar du det? Kan du utveckla så att jag förstår?

Om du ogillar så kan du inaktivera nästa ämne under Inställningar.

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
richardtenggren
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vad har du för inställning här?

[länk]
Där har du anledningen! Men jag gillar minimalism ;)

• Skärmdump av ett diskussionsinlägg på byggforum med citat och länk till inställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Sjukt störande att det plötsligt bara bläddrar vidare till nästa ämne när man kommer till slutet!

STÄNG GENAST AV!!!!

Nej, det är inte acceptabelt att hänvisa till mina inställningar, de är korrekta eftersom jag inte har ändrat någon inställning.

Bara fixa det och informera om att den som vill kan slå på det.

• Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Där har du anledningen! Men jag gillar minimalism ;)
Jag gillar också det minimala utseendet.
Med det minimala utseendet påslaget så funkar också formuläret i iOS som det är tänkt, dvs att formuläret inte växer utan är lika stort hela tiden. Vi kanske borde överväga att göra detta till standard?

Nackdelen med det enklare utseendet är att det är svårare att placera bilder på olika ställen inne i inlägget och att jag tror att man blir av med autosave.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Jag gilla ratt enkelt kunna snabbscrolla ner och "studsa upp" igen till det sista inlägget. Infinite scroll i indexet och i trådarna = toppen. Automatisk laddning av nästa tråd = urk!

Tack för tipset om att det går att stänga av, andra kanske gillar funktionen!

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…

Om du ogillar så kan du inaktivera nästa ämne under Inställningar.
Tack nu är jag okej igen :)
Tycker det är förvirrande när man vill snabbscrolla ner till botten och skriva ett svar eller läsa nya inlägg.
Länkarna längst ner hade jag kunnat skippat också men förstår att dom är där

• Gilla
TowaTei
  • Laddar…
En lättnad att nästa tråd går att stänga av. Alla kan bli nöjda.
Mvh Findus

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Nu har vi rullat ut nästa del i infinite scroll-projektet.

Från och med nu visar vi upp ”nästa tråd” under så att infinite scroll inträffar i alla forumtrådar. Tidigare inträffade det bara i hälften av trådarna, dvs på de som hade mer än 15 inlägg.

Vår förhoppning med infinite scroll är att öka tiden som våra besökare spenderar hos oss, och sedan vi införde infinite scroll för två veckor sedan så har tiden fördubblats. Nu tror vi att den kommer öka ännu mer.

Vi har lagat några buggar och förtydligat att man kommer till en ny forumtråd samt fixat så att man kan man slå av funktionen under inställningar (som en separat inställning naturligtvis) om man inte gillar funktionen.

Hoppas ni gillar funktionen och fortsätter att rapportera in feedback på saker som inte funkar.
Scroll till nästa ämne blev faktiskt inte bra. Helt plötsligt befinner man sig i en ny tråd som man inte alls ville läsa. Är det verkligen någon som läser forumet tråd för tråd i följd? Det gör jag aldrig.

• Gilla
Dheri och 10 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Scroll till nästa ämne blev faktiskt inte bra. Helt plötsligt befinner man sig i en ny tråd som man inte alls ville läsa. Är det verkligen någon som läser forumet tråd för tråd i följd? Det gör jag aldrig.
Jag öppnar varje ämne jag vill läsa i ny flik, läser tråden till slutet, sedan svarar jag eventuellt på något och så stänger jag fliken. Sjukt störande att tvingas hålla koll på om det plötsligt byter ämne mitt i flödet!

TA BORT!

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag har inaktiverat det för dig nu.

Nu har jag själv avaktiverat det, men gränsen mellan trådarna borde definitivt bli tydligare.

• Gilla
Mats och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.