17 720 läst ·
209 svar
18k läst
209 svar
Feedback på infinite scroll lämnas här
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 158 inlägg
Jag tror att vi som spenderar relativt mycket tid här ska tänka att infinite scroll inte främst är för oss. Jag ser aldrig någon reklam här, så jag antar att dem av oss som skriver mycket är en del av produkten, medan de som bara läser utsätts för mer reklam. Och att det då laddas ytterligare en sida och reklam till den för dessa läsare, det ger nog effekt.
För egen del håller jag med om att slutet på en tråd är för likt slutet på en sida, så att det är för lätt att missa trådbyte för dem som är aktiva. Men det tror jag att ni som skruvar på sidan säkert kan lösa. För egen del stör det mig som sagt inte så mycket, och jag förstår uppsidan (tror jag...) för forumägarna.
För egen del håller jag med om att slutet på en tråd är för likt slutet på en sida, så att det är för lätt att missa trådbyte för dem som är aktiva. Men det tror jag att ni som skruvar på sidan säkert kan lösa. För egen del stör det mig som sagt inte så mycket, och jag förstår uppsidan (tror jag...) för forumägarna.
Och med infinite scroll avstängt funkar det som det skall ...TeroM skrev:
Vet inte om det varit uppe men sen infinite scroll infördes hamnar man fel när man kommer tillbaka till trådlistan.
Dvs, scrolla ner i senaste listan, kort eller långt och hoppar in i en tråd. När jag stänger tråden kommer jag tillbaka till första raden i senaste listan och behöver scrolla ner igen förbi allt jag redan passerat för att komma till nästa tråd jag vill läsa.
iOS 11.4
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 825 inlägg
Infinite scroll har ju gjort forumet bättre, inget snack om det. Att ladda nästa sida i samma tråd etc är ju fullt naturligt och undviket ett extra musklick.
Det är dock alltid bra att göra nya funktioner konfigurerbara.
Det är dock alltid bra att göra nya funktioner konfigurerbara.
Administrator
· Skåne
· 6 804 inlägg
Detta verkar vara ytterligare en bugg som inträffar i appen men som inte inträffar i Safari. Tack för feedback, det får vi kolla på.TeroM skrev:
Vet inte om det varit uppe men sen infinite scroll infördes hamnar man fel när man kommer tillbaka till trådlistan.
Dvs, scrolla ner i senaste listan, kort eller långt och hoppar in i en tråd. När jag stänger tråden kommer jag tillbaka till första raden i senaste listan och behöver scrolla ner igen förbi allt jag redan passerat för att komma till nästa tråd jag vill läsa.
iOS 11.4
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 615 inlägg
Hela det här bytet verkar dras med en hel del buggar, kanske lämpligt att testa funktionerna lite hårdare innan man släpper dem för alla nästa gång?
Administrator
· Skåne
· 6 804 inlägg
@useless, @BirgitS, @MultiManOriginal, @Nyfniken, @yonna : Nu funkar läsmarkeringen som den ska igen. Från och med nu blir nästa sida inte läsmarkerad förrän man "scrollat in" i den.useless skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 804 inlägg
Nu har vi testat på 6 iphones och 1 android och vi lyckas bara reproducera felet på en enhet och det är min enhet.TeroM skrev:
iOS 11.4
Jag är den enda som har en iphone x, vad har du för telefonmodell?
iPhone 8 med IOS 11.4.1Per Eskilsson skrev:
Testade att slå på infinite scroll igen och beteendet kom tillbaka direkt ...
Administrator
· Skåne
· 6 804 inlägg
Bara så att jag hänger med. Du menar väl i iphone appen? Eller menar du på mobilsajten (dvs i Safari)?
Demo ...TeroM skrev:
Toppen på listan, infinite på:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Scrolla på en stund till slumpmässig tråd
Logga in
Skapa konto
In i tråden
Logga in
Skapa konto
och stänga med krysset så är jag tillbaka till toppen på listan
Logga in
Skapa konto
Medans om jag slår av infinite och gör samma övning så hamnar jag på rätt plats senaste listan när jag stänger tråden jag hoppat till.
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 6 804 inlägg
Samma fel dyker upp för mig i appen (men inte i Safari) men inte för Rickard, Annelie, Ludvig, Christian och Rickard som också har testat. Några har till och med testat i två olika telefoner.
Jag kan inte komma på var felet ligger.
Jag kan inte komma på var felet ligger.