Jag har sett likströmmare med fasta kablar, ganska billig enfassvets förvisso. Men jag hade inte tagit det som en sanning.

F
K kristofo skrev:
Jag har sett likströmmare med fasta kablar, ganska billig enfassvets förvisso. Men jag hade inte tagit det som en sanning.
och jag har en likströmmare (inverter) med lösa kablar. En billig liten jäkel men av känt märke. Står fortfarande i sin originalkartong och påminner mig om att jag borde svetsa nåt nån gång....

Hur fasvänder du din om du har fasta kablar? Finns det en intern kabel som är vanligt på mindre compact MIG/MAG eller hur funkar det?

Fasta kablar på en växelströmare fasvänder 50 ggr i sekunden..... 50 Hz

F
T Toffe.L skrev:
Fasta kablar på en växelströmare fasvänder 50 ggr i sekunden..... 50 Hz
Ja, och det är väl helt självklart. Han skrev ju tydligt att han hade en likströmmare med fasta kablar eller hur?

Det är faktiskt inte min. Man polvänder den inte alls. Det är en billig transformatorsvets. Min poäng var att det är ingen sanning att är det fasta kablar så är det alltid en växelströmssvets. Utan att ha sett det skulle jag tro att det finns växelströmmare med lösa kablar, men jag vet inget om det.
Är det 50 Hz så växlar det väl ändå 100 ggr i sekunden? Om vi nu ska vara sådana (-:

Rätt och riktigt, var länge sen jag gick i skolan ;-)

• Gilla
kristofo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.