5 855 läst ·
27 svar
6k läst
27 svar
Fått offert och fick ett startdatum, men nu får jag inte tag på företaget.
När jag läser igenom det antar jag att det blir ett lågprioriterat jobb. TS vill bara ha hjälp med det "svåra", dvs bredspackling och tapetsering. Material tillhandahåller han själv.
Mycket möjligt att målarfirman har en massa jobb med bättre lönsamhet, dvs även målning och en massa pengar att göra på materialpåslag, dessutom folk som är desperata att få klart innan det skall firas jul.
Om det nu är begränsat till bredspackling och tapetsering, och det spelar roll att det drar över en månadshyra på 3500 kr, är det inte bättre att försöka hitta en småskutt som gör det?
Mycket möjligt att målarfirman har en massa jobb med bättre lönsamhet, dvs även målning och en massa pengar att göra på materialpåslag, dessutom folk som är desperata att få klart innan det skall firas jul.
Om det nu är begränsat till bredspackling och tapetsering, och det spelar roll att det drar över en månadshyra på 3500 kr, är det inte bättre att försöka hitta en småskutt som gör det?
Är verkligen 3500 kr något att käbbla om när slutpriset på lägenheten kan variera +-25% och det är en stor trea?
Dock håller jag med om att man vill få ut den på marknaden kvickt!
Hantverkare och tighta tidsscheman är ofta en ekvation som är svår att balansera! Speciellt om det handlar om småpengar ur hantverkarens ögon. Hoppas det löser sig!
Dock håller jag med om att man vill få ut den på marknaden kvickt!
Hantverkare och tighta tidsscheman är ofta en ekvation som är svår att balansera! Speciellt om det handlar om småpengar ur hantverkarens ögon. Hoppas det löser sig!
Leta reda på en ny hantverkare som kan hjälpa dig inom rimlig tid (om det går), sen kan du ju välja mellan att svara nej tack på offertmejlet, alternativt att meddela att pga att de inte hållit utlovad starttid och dessutom varit allmänt okontaktbara väljer du att avsluta ert samarbete innan det påbörjats. Eftersom du köpt in allt material kan de ju knappast hävda att de ligger ute med pengar för din skull.
Surt på månadskostnaden men tyvärr verkar det bara vara att bita i det sura äpplet vad gäller den.
Surt på månadskostnaden men tyvärr verkar det bara vara att bita i det sura äpplet vad gäller den.
Blir man stirrig av att ligga ute med en månadskostnad för lägenheten ska man nog inte ge sig in bostadsspekulation.
Medlem
· Blekinge
· 12 281 inlägg
Det låter aningen smågirig att spekulera i bostäder i miljonklassen och gråter över en extra månadshyra. TS borde veta hur hantverkare funkar.
Tackar för alla svar. Problemet är nu löst och lägenheten är tapetserad. Fick hjälp av släkt som var på besök och resultatet blev kanon.
Till er som tror jag blev stirrig för dessa småsummor. Skärpning! Däremot störde jag mig på att det var någons annans fel att det blev så. Stor skillnad.
Till er som tror jag blev stirrig för dessa småsummor. Skärpning! Däremot störde jag mig på att det var någons annans fel att det blev så. Stor skillnad.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Husägare
· Västerviks kommun
· 467 inlägg
Vad skönt att det löste sig på ett bra och smidigt sätt för dig!
En snabb lösning också efter situationen som uppstått. Skönt!
En snabb lösning också efter situationen som uppstått. Skönt!
Klicka här för att svara