Borde man sluta sätta fast korkar på förpackningar?

• Ja

775 Röster 75,8%
  • Nej

248 Röster 24,2%
  • Antal röster
    1 023
P Peter787 skrev:
Att man tar bort korken är väl väldigt naturligt, vill du ha en kork i munnen andra tagit på?
Jag tar också bort kapsylringen om jag dricker direkt ur en burk.
Nä, kapsylring är ju insektsskydd nedblöjd mot hålet.😎 Men med ålder dricker jag nästan bara ur glas, tycker även det smakar bättre.
Korksmak reklamerar man till systemet.😃

P
Frerider Frerider skrev:
Blir kul att dricka en milkshake utan😉
Använd en sked! Skedar är i allmänhet överlägsna sugrör, både för den som konsumerar och för omgivningen.

P
T TheGame skrev:
Vad menar du? Jag svarade att det var min personlig utvärdering av fastsatta korkarna.
Ger korkarna dig problem? :)
Din personliga utvärdering är (enligt inlägg #1 240 och inlägg #1 246) ett bra beslut.
Ett bra beslut i det sammanhanget måste väl innebära att korkarna inte ger dig personliga problem? Eftersom utvärderingen är din personliga så går det ju inte att säga om de fastsatta korkarna gör att andra har problem.

P pmd skrev:
Skedar är i allmänhet överlägsna sugrör, både för den som konsumerar och för omgivningen.
Ja jäklar vad omgivningen skulle förlustas om folk satt på donken och drack sin Coca Cola med sked! 😂

P
Alfredo Alfredo skrev:
Ja jäklar vad omgivningen skulle förlustas om folk satt på donken och drack sin Coca Cola med sked! 😂
Det finns nog milkshake baserad på Coca-Cola, men en vanlig Coca-Cola går utmärkt att dricka utan sked. Det går nog tom. bättre utan sked.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.