74 806 läst ·
1 341 svar
75k läst
1,3k svar
Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?
Du frågade om "Hur gör man för att ladda upp filmen?", vilket jag besvarade.P pmd skrev:
Innan det är aktuellt bör du ha en film som du vill ladda upp. Är det en film som publicerats på någon av de vanliga "plattformarna" finns det mängder med "tjänster" som kan hämta filmen åt dig.
1. Det var faktiskt en rolig film
2. Postarens (@blackarrow) problem är sannolikt mer att få en lokal video-fil än att ladda upp densamma
3. Den som vill ha tag på videofilen bör testa googla eller motsvarande "download [site] video" (i detta fall instagram) och ett antal tjänster som laddar ner en hjälplig videofil dyker upp. De är dock lite halvmysko ibland, kanske skapa ett burner-konto om de kräver inloggning.
4. Ursäkta jag bröt mot forumreglerna iom. att "be folk googla". I detta fall tycker jag det passar som en förklaring på hur man får tag på video-filer rent allmänt.
5. Att kopiering i stället för ren länkning funkar så mycket bättre för användarna är djupt sorgligt, men så är det tyvärr idag.
2. Postarens (@blackarrow) problem är sannolikt mer att få en lokal video-fil än att ladda upp densamma
3. Den som vill ha tag på videofilen bör testa googla eller motsvarande "download [site] video" (i detta fall instagram) och ett antal tjänster som laddar ner en hjälplig videofil dyker upp. De är dock lite halvmysko ibland, kanske skapa ett burner-konto om de kräver inloggning.
4. Ursäkta jag bröt mot forumreglerna iom. att "be folk googla". I detta fall tycker jag det passar som en förklaring på hur man får tag på video-filer rent allmänt.
5. Att kopiering i stället för ren länkning funkar så mycket bättre för användarna är djupt sorgligt, men så är det tyvärr idag.
Av sammanhanget borde man kunna inse vilken video jag ville kunna ladda upp.Alfredo skrev:
Vilket då en vänlig hjälpare skulle kunna hänvisa till. Speciellt om hjälparen har vana vid den sortens procedurer.Alfredo skrev:
Länkar är en av grundstenarna i hypertext (vilket World Wide Web är en instans av) så det är rimligt att använda sig sådana i den här sortens sammanhang. Det går mycket fortare att lägga in en länk i ett inlägg än att leta fram något sätt ladda ner en video från en tjänst som försöker hindra användare av tjänsten från att ladda ner videon.
Nu när det har gått en tid så kan man väll utvärdera att dom fastsatta korkarna var ett bra beslut.
Jag är mest förvånad att det inte skett tidigare.
När aluminiumburkarna ändrades en gång I tiden minns jag samma gnäll f.ö men idag är det en självklarhet
Jag är mest förvånad att det inte skett tidigare.
När aluminiumburkarna ändrades en gång I tiden minns jag samma gnäll f.ö men idag är det en självklarhet
Medlem
· Halland
· 4 622 inlägg
Mitt problem med fastsatta korkar är den ofta värdelösa konstruktionen. Borde finnas en ISO-standard som alla måste följa. Vissa korkar flippar upp rejält och är ur vägen, samt att det är lätt att skruva på kapsylen igen, vissa korkar är i vägen när man skall hälla och de är svåra att skruva på igen.
Aluminiumburkarnas "korkar" brukar inte hamna i ett läge där de petar öppnaren i ansiktet efter öppning. Eller hamna i ett läge där de riskerar att vara i vägen för flaskans innehåll när man häller ur den.T TheGame skrev:
Det är mycket bra att burkflärpen sitter kvar på burken efter öppnande, och jag minns inget gnäll om det. Flasktillverkarna borde ha kunnat fundera ut något som är lika bra.