821 läst ·
4 svar
821 läst
4 svar
Fastighet
Hej!
Har en liten fråga angående fastighet med flera sommarstugor på.
Min mormor och hennes syster ägde 50% var av en fastighet med 3 hus på. Jag fick min mormors systers hus och styckade av tomt till denna stugan. Sedan fick jag även hennes 50% av det som var kvar av fastigheten där min mormors stuga står samt ett hus som dom ägde 50% var av. Nu har min mormor gått bort så jag och dödsboet äger 50% var av fastigheten. Det finns inga arrendeavtal skrivna för husen och min mormor har 3 barn som ska ärva henne. Innebär det att jag äger hälften av husen också? Eller äger jag bara marken? Hur får man reda på det?
Har en liten fråga angående fastighet med flera sommarstugor på.
Min mormor och hennes syster ägde 50% var av en fastighet med 3 hus på. Jag fick min mormors systers hus och styckade av tomt till denna stugan. Sedan fick jag även hennes 50% av det som var kvar av fastigheten där min mormors stuga står samt ett hus som dom ägde 50% var av. Nu har min mormor gått bort så jag och dödsboet äger 50% var av fastigheten. Det finns inga arrendeavtal skrivna för husen och min mormor har 3 barn som ska ärva henne. Innebär det att jag äger hälften av husen också? Eller äger jag bara marken? Hur får man reda på det?
Klicka här för att svara
