hej där bästa forum
här kommer en fundering. jag ska fästa 2st beståhyllor fr ikea på en innervägg i min lägenhet, alltså 2*120 cm. innerväggen är en reglad vägg med gips och förstärkt i mitten för att kunna hänga upp en tv - förstärkningen räcker dock inte hela vägen så skruvarna på kanterna kommer därmed endast fästas i den enkla gipsväggen. har försökt googla runt lite men blir inte helt klok hur det här fästet ska gå till.

bänken kommer att fästas med totalt 8st fästpunkter då varje bänk har 4st fästpunkter fördelat med en på varje ytterkant och två st i mitten. har ni några bra tips på pluggar jag kan använda på de fästpunkter som inte kommer fästas i den förstärkta delen av väggen? har funderingar på att sätta en regel under men behöver fortfarande veta hur fästet ska se ut gipset. någon härinne kanske har den erfarenheten.

för att tydliggöra ytterligare kan jag berätta att det på bänken kommer stå en tv på 50´´ och även lite förvaring i skåpen (tvn väger ca18 kg). så, hit me med era bästa tips!

Redigerat:
KalleKe
okej, tack. jag ska kolla på det imorgon. det är plywood, en skiva som sitter centrerat på den väggen som bänken ska upp.

KalleKe
Ok härligt då borde det gripa bra på mitten dör TVn kommer stå men det är alltid vanskligt med enkelgips. Är det en hyfsat modern TV så brukar dom dock inte vara lika tunga som förr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.