Det blir ju två olika typer av kabel som ska kopplas ihop, använder man då lämpligast wago 221 eller ubåtar för den sammankopplingen?
 
Wago 221 är lämpligast.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
RoTe
Alltid Wago!
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Det blir ju två olika typer av kabel som ska kopplas ihop, använder man då lämpligast wago 221 eller ubåtar för den sammankopplingen?
Det är två bra alternativ. Jag skulle föredra Wago 221 av dem.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Vilken höjd sätts dosorna på? En av anslutningarna ska gå till en sorts utedass fast inne; Separett Villa 9000, en golvstående grej alltså.
 
Vad är dom avsedda för?
1300 mm ö.g är en standardhöjd,
Men för mulltoan kan du sätta den lägre om du vill.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad är dom avsedda för?
1300 mm ö.g är en standardhöjd,
Men för mulltoan kan du sätta den lägre om du vill.
Förutom toan ett element och sen en varmvattenberedare, men den ska hängas högt
 
Dosor för elradiatorer sätts lågt bakom radiatorn, enligt bruksanvisningen.
Dosor för VVB kan sättas på 1300 - 2000 mm ö.g.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Dosor för elradiatorer sätts lågt bakom radiatorn, enligt bruksanvisningen.
Dosor för VVB kan sättas på 1300 - 2000 mm ö.g.
Toans kan den sättas på 400 - 600?
 
Ja
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Det vet inte jag heller...
 
ClasseClas
K Kurtivan skrev:
Tänkte mig ett sådant här element, men vet inte om plats för anslutning finns bakom, får kanske sätta bredvid ungefär som uttaget sitter på bilden?

[länk] & Garden - Household Appliances
Den levereras med stickpropp så då lär den anslutas vid sidan om. Knappast bakom.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Den levereras med stickpropp så då lär den anslutas vid sidan om. Knappast bakom.
men som du redan läst i rubriken ska det bli fasta anslutningar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.