Hej!

Jag har en fråga angående infästning. Det är så att min garageplatta "sticker ut" några decimeter utanför garageporten. Detta gör att det sliter onödigt mycket på golvfärgen/flingorna då den delen är utomhus året runt. Därför bad jag en metallfirma kapa och bocka till en tröskel av rostfritt stål. Jag har nu fått hem denna, den passar finfint. den är cirka 30 cm djup och 5 cm i fläppen som är bockad nedåt.

Min fråga är hur jag på bästa sätt fäster denna tröskel i mitt garagegolv (gjuten platta). Skruva tycker jag torde vara enklast och mest praktiskt. Men hur får man en bra försänkning i 2 mm rostfritt stål? Samt vilken sorts skruv skall man använda? Någon form av plugg då den skall fast i plattan?

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning

CH

Limma den med Tremco PL400. Viktigt är det dock att du sätter den i press och att luft kan smita ut när du pressar fast den. Lägg alltså inte limmet i ringar utan zick-zacka hela ytan. Skulle det inte hålla (vilket jag tvivlar på) är det ju bara att prova en annan lösning.

Jag tror också på limning, men fixera även med skruv i kanterna. Borra 5mm hål med kobolt borr och försänk med 10mm kobolt borr. OBS!!! Borra saaaakkkkttttaaaa. Använd vanlig plastplugg.
/CC

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.