8 832 läst ·
3 svar
9k läst
3 svar
Fästa panel i bastu, clips eller dyckertpistol?
Hej,
Snart skall panelen upp i bastun och jag står inför två alternativ för den liggande panelen:
1. Clips, men jag minns inte om jag då skall börja uppifrån eller nedifrån? Clipset skall väl sitta i noten ("hondelen)?
2. Dycket m.h.a. hyrd eller köpt dyckertpistol. Dyckerten borde väl sättas i fjädern och då bör jag väl börja nerifrån?
tacksam för synpunkter, vad är snabbast och enklast? Kostnaden går ju att räkna på.
Snart skall panelen upp i bastun och jag står inför två alternativ för den liggande panelen:
1. Clips, men jag minns inte om jag då skall börja uppifrån eller nedifrån? Clipset skall väl sitta i noten ("hondelen)?
2. Dycket m.h.a. hyrd eller köpt dyckertpistol. Dyckerten borde väl sättas i fjädern och då bör jag väl börja nerifrån?
tacksam för synpunkter, vad är snabbast och enklast? Kostnaden går ju att räkna på.
Produkter som diskuteras: "Dyckerten"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Jag röstar på alt. 2. (ev. alt 3, hammare och dyckert...), har själv en svår motvilja mot sådana där små j...a clips. Är väl ovanligt klumpig och utrustad med stora fingrar( särskilt tummen mitt i handen) men det var ett himla pillande med dessa smarta clips som "klibbade ihop" och rasslade iväg bakom paneler och annat... (Var inte i en bastu och svor dock, det kanske går lättare där...)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden