Det hade varit intressant att höra lite av era erfarenheter/bakgrund eftersom ni resonerar på liknande sätt men ändå tycker olika. :)

Är ni byggare?

J
O olahall skrev:
Det hade varit intressant att höra lite av era erfarenheter/bakgrund eftersom ni resonerar på liknande sätt men ändå tycker olika. :)

Är ni byggare?
Nej inte alls, bara intresserad och har byggt ett par altaner. Jag menar inte att det är fel att köra 75 eller 100mm, bara att jag inte skulle gjort det eftersom jag anser att hela förfarandet inte skiljer sig från vanlig tralläggning, förutom att det är in i ändträ. Jag förstår argumentet att det biter sämre i ändträ, men min motivering till vanlig 55mm trallskruv är att det är 0 belastning på överliggaren och att man ändå har den hemma.

Ovsett vad du gör, kör rostfritt så går de inte av när trät rör sig. C3/c4 är helt stumma

Hade också dragit träskruv och inte trallskruv.

Dragit det uppifrån och bara sett till att inte dra ner det i trät. Går la jättebra att dra ner skruven så skallen livar med trät och på så vis slippa få hål som det kan stå vatten i... kommer det stå vatten någonstans så blir det i skruvspåret.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.