Hej!

Har en platsgjuten lecamur som fungerar som stöd åt massor bakom. Nu har vi slätputsat denna mur och ska sätta en kröntsten eller en toppsten. Megatäck Patina från Benders blir det. Jag har satt denna sten tidigare på en annan mur och då använt PL700 stenlim till det. Skum som blir till en tunn film och sen fäster det. Då har kontaktytorna varit helt släta. Denna gång är toppen på muren inte helt plan vilket innebär att jag kommer att få sätta några distanser under stenarna lite här och där på kanske max 5-10mm. Det jag undrar över är vad man skulle kunna använda för medel för att fästa stenen mot muren? Jag känner mig lite osäker om PL700 är rätt val eftersom när skummet har lagt sig så är det som ett supertunt lager. I detta fall kan det vara glipor under stenen av luft på mellan 5-10mm som då måste fyllas ut och jag undrar om PL700 verkligen kommer att binda då? Hur hade ni gjort och vad hade ni använt för att fästa stenen?

Kakelfix kanske?

Hej,

Har kollat ordentligt nu och tror jag kommer behöva används nån form av bruk/fix. Jag tror väggen är slutputsad med b-bruk (finja). Kan jag använda det för att fästa stenen? Jag behöver ju även fylla igen glipan och då vill man ju att det ska se likadant ut som på väggen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.