Blir det inte väldigt jobbigt den dagen man ska tex flytta när man har limmat upp en skiva på gipsväggen?
Borde väl räcka med att skruva upp skivan i reglarna och sen fästa tvn i skivan?

Ett par ordentliga skruvar i reglarna räcker. Sen håller ju molly pluggen också skivan på plats.

julbingo skrev:
hm ok, så det skulle kunna gå med plugg... Men jag antar att ett väggfäste som man kan dra ut och vinkla TV:n vore att hoppas på för mycket? Med tanke på den extra kraften som blir av momentet?
Ja det håller inte. Min 42 tummare tumlade ner snyggt och prydligt på golvet trots kraftiga expandrar. Sonen blev jätteförvånad när han fällde ut armen och hela skiten åkte i parketten. Jag sågade upp ett hål i gipset halvt på regeln och fällde in en liten osb skiva bakom samt kortlade mellan reglarna. Sen på med nytt gips spackel och färg. Lite mer jobb än att sätta skivan på gipset men snyggare..

Ska man limma så använd ESSTACK PRO1 och i stället för metallexpander Plattiplugg. Bägge är i en klass för sig Plattiplugg håller lika mycket som skivan och kan ej dras ut som en metallexpander. Den kostar någon krona mer men är helt värd de 20-30:- som den kostar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.