Den bygger upp tryck men läcker ut luft via det lilla röret på sidan och in genom tryckströmbrytaren.
Trodde det var just tryckströmbrytaren och köpte en ny från Biltema... Men icke, samma fel igen. Någon som har tips ?

Bästa svaret

Fel på backventilen. Det sitter en backventil mellan kompressorn och tanken så att tryckströmbrytaren ska kunna avlufta ledningen mellan kompressorn och tanken. Troligen/möjligen så har det kommit in något skräp i ventilen som hindrar den från att täta.

• Gilla
Draven
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Fel på backventilen. Det sitter en backventil mellan kompressorn och tanken så att tryckströmbrytaren ska kunna avlufta ledningen mellan kompressorn och tanken. Troligen/möjligen så har det kommit in något skräp i ventilen som hindrar den från att täta.
Ja det låter troligt. Tack !
Vart kan den sitta månne ? Där jag pekar (se bif bild) ?
Person som pekar på en komponent på en blå luftkompressor i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Det där ser ut som en backventil ja. Jag antar att röret från kompressorn går dit? Du kan prova med att skruva isär och rengöra den för att se om det blir bättre.

S Strontus skrev:
Det där ser ut som en backventil ja. Jag antar att röret från kompressorn går dit? Du kan prova med att skruva isär och rengöra den för att se om det blir bättre.
Satt mycket riktigt fast 2 små partiklar i backventilen, tusen tack.(y)

• Gilla
Strontus
  • Laddar…
Bra att det inte var något värre :-) Och trevligt med återkoppling på hur det gick.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.