Någon som vet detta eller vart man skall kolla angående tilläggsisolering av befintlig fasad.
Dvs. man tar inte bort befintligt ytskikt utan bara drar på cellplast eller fasadskivor.
Anledningen jag frågar är att jag har ett hus som är gjort av spån moduler.
Utifrån sett:
1. 1-2mm tjock asfaltslimmad aluminiumfasad. Den har 2cm breda vertikala panel med 1cm mellanrum och 0,5cm djupa dalar.
2. 3cm tjock trä(som är korslimmat)
3. Spånfack på ca 15cm
4. Korslimmat trä på 3cm
5. Gips skiva.
Ingen invändig ångspärr. Inga reglar i väggarna heller utan bärigheten är i väggen totalt.
Så om man vill tilläggsisolera här, tror ni att jag behöver hugga bort aluminiumfasaden(vilket går men är otroligt jobbigt) eller tror ni att man klara eventuell kondens ?
/B