Hej!
Jag har en lite undran om vad ni tror om en tanke jag har. Ska bygga ett uterum på mitt hus och tänker då att panelen ska var samma som på huset. Bifogar bild där man kan se hur den ser ut. Utanpå ligger Ytterpanel som är 22x120 och undkom som synd i varje springa (som är 4 cm bred) är någon tunnare bräda på typ 9 cm. Min tanke är då om man skulle kunna lägga någon skiva under istället på uterummet eller vad kan man använda för material till det?
Är absolut ingen snickare men har heller inte riktigt ekonomin för att anlita en så jag gör allt själv i mitt hus efter bästa förmåga, men detta kunde jag inte riktigt klura ut vad jag ska använda mig av
Hälsn. Allis
Jag har en lite undran om vad ni tror om en tanke jag har. Ska bygga ett uterum på mitt hus och tänker då att panelen ska var samma som på huset. Bifogar bild där man kan se hur den ser ut. Utanpå ligger Ytterpanel som är 22x120 och undkom som synd i varje springa (som är 4 cm bred) är någon tunnare bräda på typ 9 cm. Min tanke är då om man skulle kunna lägga någon skiva under istället på uterummet eller vad kan man använda för material till det?
Är absolut ingen snickare men har heller inte riktigt ekonomin för att anlita en så jag gör allt själv i mitt hus efter bästa förmåga, men detta kunde jag inte riktigt klura ut vad jag ska använda mig av
Hälsn. Allis
Kan väl funka men i långa loppet så skulle jag satsa på riktig panel under. Så här ser det ut på mitt garage där det är en plywood bakom locken.A Allis70 skrev:Hej!
Hälsn. Allis

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liknande trådar
-
Ubiquity till uterummet och uteplatsen
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
El kabel mellan elskåpet på fasaden till en ny elcentral i nytt byggt garage.
El -
En eller två spik till fasaden?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjul till glasskjutdörrar i uterummet?
Fönster & Dörrar -
Tillbyggt uterum, hur gör man med luftningen av fasaden?
Tillbyggnad