(hittade inget bra genom att söka, konstigt nog?)
Ska sätta upp 3 lampor på vägglivet till huset. El finns i garagevinden. Min tanke är att dra slang från dosan på vinden ut genom fasaden så att den sticker ut några mm och sedan dra ut rätt kabel och klamma den efter huslivet under dropplåten till lamporna. Frågan är då:
1. Är lösningen med slang genom väggen ok?
2. Vilken kabeltyp ska jag använda?
 
är ju inte behörig men det är gjort så här av behörig elektriker. Bäst är ju om du kan få röret att mynna mot baksidan på lampan. Här det sen draget med eklk i ett fall och "lösa" fk i de två andra fallen

Ja just ja. glömde att säga att du sk se till att rören lutar när du går genom fasaden så att ev kondenserad fukt rinner ut igen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.