Tänkte fixa fasadbelysning till vår enplansvilla, tycker bolthi systemet som Jula säljer känns intressant då jag vill koppla in belysning utan att anlita elektriker.
Vad tror ni blir bäst 7w eller 14w?
Transformatorn klarar max 60w.
Planen är till början att ha ca 6st spotlights, så bäst skulle vara att köra på 7w led så jag slipper köpa fler transformatorer.
Men räcker 7w eller lyser det för lite?
Vad tror ni blir bäst 7w eller 14w?
Transformatorn klarar max 60w.
Planen är till början att ha ca 6st spotlights, så bäst skulle vara att köra på 7w led så jag slipper köpa fler transformatorer.
Men räcker 7w eller lyser det för lite?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det beror så klart på hur ljust du vill ha det. Men Jag tror att 14w LED blir alldeles för starkt och skulle därför gå för 7w. Jag har precis bytt till ”stallampor” på vårt hus och är nere på 0,9w i ljuskällan. Inte helt jämförbart, men kanske kan vara till något hjälp
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Det räcker gott med 7 watt skulle jag säga
Jag har bolthis äldre spottar som är 2x3w på framsidan och det är såpass tryck i dem att de är på gränsen till för starkt.. Så 14w hade jag inte ens övervägt!
https://www.lampan.se/bolthi-double-12v-spot-led-2x3w-antracitgra/
Det är alltså de till vänster. De på väggen är konstsmides imola 2x3w. Så man see verkligen hur stor skillnad det gör med en "riktig" reflektor
tillägger även att pollarnas spottar är riktade nedåt. Har jag det för högt ställda så ser det ut som om det kommer mötande ute på gatan 
https://www.lampan.se/bolthi-double-12v-spot-led-2x3w-antracitgra/
Logga in
Skapa konto
Det är alltså de till vänster. De på väggen är konstsmides imola 2x3w. Så man see verkligen hur stor skillnad det gör med en "riktig" reflektor
Inget alls är bäst.
Klicka här för att svara