LED tekniken har ju en kraftig framfart sedan en tid tillbaka. Har snart det sista momentet kvar efter en tak & fasadrenovering (träpanel) & vill ju då få till en schysst fasadbelysning som ger ok ljus och ej kostar skjortan, Har tittat på utelampor.se, Molectric m fl
men det är ju rätt svårt att få en uppfattning om det ger tillräckligt bra ljus för att kunna vara ok, Måste finnas fler än jag som står inför detta dilemma??

Tacksam för tips och erfarenheter omgående!

i

Jag röstar på LED eller Lågenergilysrör.. alternativt Metallhalogen om du behöver mer kräm!

Är ju sugen på att prova molectrics fasadbelysning Moled med IP 68 klassning http://www.molectric.se men är osäker på hur pass bra ljus de verkligen ger. är inte ute efter någon punktbelysning utan en belysning som åtminstone lyser upp själva fasaden, har för avsikt att ha något kraftfullare kring entrén till huset.

Hur funkar metallhalogen??

Philips ligger i startgroparna att släppa en hel drös intressanta LED och halogenlampor som skall ge samma ljus eom en vanlig numera förbjuden glödlampa
Okt-nov enligt uppgift

Jag har precis monterat 50 st av Molectrics fasad-LEDs. För att vara 0,5 W per styck ger de riktigt bra ljus...

CIMG0330.jpg

Ja, det syns ju iallafall..

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Bra, mer experimenterande!

Hur många trafos är det?

ybu skrev:
Bra, mer experimenterande!

Hur många trafos är det?
En enda.

Halogenspottar 20w. Ger ett behagligt ljus enligt mig själv på kvällen.

• 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3.jpg
    Skapa konto
  • 4.jpg
    Skapa konto
Jag är också inne på att sätta fasadbelysning i takfoten. Vart har tekniken tagit oss 2012? Finns LED belysning som ger lite bättre kräm än Molectrics? Jag har en mörkbrun stenfasad så jag behöver lite mer kräm men vill inte köra hallisar.. Risken med lampor med för dåligt ljus är att man behöver så många. Då tycker jag det ser ut som en permanent julbelysningsinstallation, vilket jag inte vill. 2m mellan spotarna tror jag är lagom, beroende på fasadytan förstås =)

Kom gärna med en massa tips =)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.