Hej,
Har en bergvärmepump som har typ samma retur temp spm framlednings temp, någon sa min vatten tank är smutsig och kan inte göra sig av med värmen, kan det stämma?
Huset är inte kallt även om temperaturen överallt inte håller upp till ömskad temp.
Har en bergvärmepump som har typ samma retur temp spm framlednings temp, någon sa min vatten tank är smutsig och kan inte göra sig av med värmen, kan det stämma?
Huset är inte kallt även om temperaturen överallt inte håller upp till ömskad temp.
Just nu går inte kompressorn dock så det kan mycket väl vara så att den även stängt av pumpen så det är svårt att få vettiga värden då. Försök kolla när pumpen producerar värme för mer rättvisa värden.
Dock ifall det blir lagom varmt i vissa rum är nog inte problemet själva pumpen utan utanför hur värmen i sig fördelas över rummen. I alla fall får du nog börja felsöka där istället.
Dock ifall det blir lagom varmt i vissa rum är nog inte problemet själva pumpen utan utanför hur värmen i sig fördelas över rummen. I alla fall får du nog börja felsöka där istället.
Då måste din bekant menar att problemen är på varmvattensidan. Då måste man kolla lite tempraturer bla att den kommer upp i stopptemp för varmvatten vid varmvattenladdning å även fram å returledningstemp när den går.
M maxad skrev:
Var en installatör eller service tekniker men kände ingen tillit till han därav frågan här.V Vector skrev:
Så här ser vatten tempen ut. Verkar gå upp till 55grader emellanåt
Tycker det ser ok ut men som jag skrev så ser man bättre när man får titta på siffrorna när den går. Det är ju den höjningen mellan 0600 och 1200 som ser ut å hålla på ett tag men det kanske spolades vv i någon kran samtidigt
Hej, kommer här 😀DonPablo skrev:
Precis flyttat in i huset och är rätt obekant med värmesystemet samt överlag okunnigt inom området.DonPablo skrev:
Har UpoNor digitala termostat som står på önskad temp i respektive rum. Tror dem heter Matrix?
Ska dem stå på Max menar Ni? Eller någonstans in i menyn?
Vart hittar jag denna filter så kan jag ta och rengöra den
Den filtret är helt ok, inte ny men inte igensatt.DonPablo skrev:
Haft Nibe F750 innan i tidigare hus och filtret är detsamma.
Ändrar dem inte temperaturen till säg 30 om den står på 30?
Har även ett problem att när jag ändrar temp i dessa så återgår dem till tidigare vald temp så något skriver över dem.
Har en lite mindre skärm också som ser ut som en mini ipad från 90 talet
Klicka här för att svara