hej!
Ny på hus och undrar, denna fasaden är i okej skick. Börjar bli pyyyttepyttepyyyttelite mjuk nedtill, men det krävs nog några år till den börjar bli dålig så man ska fundera på att byta den liksom.
Men, till dessa sprickor. Vad och hur gör man?
Träet har liksom spruckit samt färgen.
 
  • Vit, vertikal träpanel med skugga nertill, strukturerad yta, utomhusljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit målad trävägg med vertikala plankor, några med sprickor och slitage, under en klar himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt_användarnamn_2024_12
Jag hade låtit det vara för nu, och planerat in panelbyte om några år beroende på ekonomin..
Med sådana sprickor och röta i botten så finns ingen räddning för dom brädorna, att bara skrapa och måla är bortkastad tid och pengar på panel som ser ut sådär😀
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
J JohannaAC skrev:
hej!
Ny på hus och undrar, denna fasaden är i okej skick. Börjar bli pyyyttepyttepyyyttelite mjuk nedtill, men det krävs nog några år till den börjar bli dålig så man ska fundera på att byta den liksom.
Men, till dessa sprickor. Vad och hur gör man?
Träet har liksom spruckit samt färgen.
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Jag hade låtit det vara för nu, och planerat in panelbyte om några år beroende på ekonomin..
Med sådana sprickor och röta i botten så finns ingen räddning för dom brädorna, att bara skrapa och måla är bortkastad tid och pengar på panel som ser ut sådär😀
Är det så?
Men är det någon fara att bara låta det vara så för nu?
 
J JohannaAC skrev:
Är det så?
Men är det någon fara att bara låta det vara så för nu?
Det är inte så att hela väggen bakom blir förstörd och att det blir värsta fuktskadan?
Jag är så jävla nojig
 
Nytt_användarnamn_2024_12
J JohannaAC skrev:
Det är inte så att hela väggen bakom blir förstörd och att det blir värsta fuktskadan?
Jag är så jävla nojig
Inte som det ser ut nu, men vill ni vara säkra kan man lossa en bräda för att se hur det ser ut bakom..
Det kan inte bedömas innan man lossar på en bräda om ni inte har detaljerade ritningar om hur väggen är byggd?

Jag skulle inte vara så orolig det dära är en ganska vanlig åkomma på vissa hus..
 
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Inte som det ser ut nu, men vill ni vara säkra kan man lossa en bräda för att se hur det ser ut bakom..
Det kan inte bedömas innan man lossar på en bräda om ni inte har detaljerade ritningar om hur väggen är byggd?

Jag skulle inte vara så orolig det dära är en ganska vanlig åkomma på vissa hus..
Tack! Jag tror att jag oroar mig för mycket för saker och ting ….
 
Nytt_användarnamn_2024_12
J JohannaAC skrev:
Tack! Jag tror att jag oroar mig för mycket för saker och ting ….
Detta behöver ni inte vara så oroliga över men ha bevakning på det för framtida åtgärd…
 
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Detta behöver ni inte vara så oroliga över men ha bevakning på det för framtida åtgärd…
Ja, men detta kanske inte är något vi kan göra förrän om typ 5 år. Men då får det ju vara så..
 
  • Gilla
Nytt_användarnamn_2024_12
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
J JohannaAC skrev:
Ja, men detta kanske inte är något vi kan göra förrän om typ 5 år. Men då får det ju vara så..
Skulle tro att det håller..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.