27 033 läst ·
47 svar
27k läst
47 svar
Fasad rasar vid fönsterbyte
Vilket lustigt sammanträffande. Putsen bakom ditt tegel ser precis ut som min (som är ett av mina projekt just nu)
Synd att det är rakt mexitegel (eller rakhugget?) och inte rundhugget. Jag har nämligen några balkar med rundhugget mexitegel liggande som du kunnat få.
Synd att det är rakt mexitegel (eller rakhugget?) och inte rundhugget. Jag har nämligen några balkar med rundhugget mexitegel liggande som du kunnat få.
Intressant tråd. Jag ska ge mig på ett liknande projekt om någon månad. https://www.byggahus.se/forum/threads/ta-upp-hal-i-tegelvaegg-foerstaerka-baerande-vaegg.349676/
Jag ser att jag har ingjutna armeringsjärn emellan mina lager i källarplan (har ej inspekterat hur det ser ut vid de fönster jag skall byta men enligt byggbeskrivningarna för huset som vi har så skall det ligga armering infällt i de två varven precis ovanför fönstren).
Jag ser att jag har ingjutna armeringsjärn emellan mina lager i källarplan (har ej inspekterat hur det ser ut vid de fönster jag skall byta men enligt byggbeskrivningarna för huset som vi har så skall det ligga armering infällt i de två varven precis ovanför fönstren).
Så ni tog ner hela tegelväggarna? Skulle vilja isolera och sätta träfasad istället. Har tegel på nedervåningen och trä på gavlarna bor i 1 1/2 plans hus. Var det ett jätte jobb?T topmount skrev:
Klicka här för att svara