Köpte för 1 1/2 år en gammal funkis-hus på landet. Fasaden var bytt i från puts till trä pga tilläggsisolering. Tyvärr hade dom målat fasaden i rött. Fasaden såg någorlunda ut när huset köptes. Men något har hänt under hösten/vintern. Plankorna har spruckit och ut kommer det något svart. Mögel kan jag tro. Håller på att överväga att riva ner eländet pga av den opassande färgen, sprickorna och att alla plankorna är skarvade.
Undrar därför om någon har bytt till typ plattfasad, marmoroc. Finns säkert andra märken. Var det svårt? Någon nackdel? Underhåll? Eller finns det någon annan typ av fasad istället för trä.