Jag har märkt att golvet, eller tröskeln, eller vad man ska säga, på mitt garage, utanför garagedörrarna, faller in mot dörrarna, med resultatet att det alltid rinner in vatten i garaget när det regnar. Jag antar att det borde varit tvärtom, att "tröskeln" faller utåt så att regnvatten rinner ut i gruset. Se bild.
Frågorna lyder: Kan man fasa av tröskeln så den rinner utåt? Med vilket verktyg? Är det svårt så man borde leja bort det? Till vilken typ av hantverkare, i sådant fall?
Tack!

• Garage med tröskel som faller inåt vilket leder till vatteninträngning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ett vinkeljärn i framkant går det inte , i övrigt går det med rondellmaskin och en trissa för betong ( planslipning ) inte kapskiva, kommer att damma rätt bra så glasögon och munskydd ett måste

Risken om du slipar ner framkant för mkt är att du får för lite täckskikt för armeringen och att den sen börjar rosta.

Lär inte sitta ett kantjärn där eftersom acodränrännan ligger på plats. Däremot hindrar ju den för att man ska kunna slipa ned betongen, såvida det inte redan ligger lite högre än rännan. Gjuta på så lite som behövs blir knappast hållbart heller, men skulle kunna vara ett alternativ beroende på hur garaget används.

Bilden är inte på mitt garage, jag satt på jobbet och hade ingen bild...
Det är vinkeljärn i framkant, ingen dräneringsränna. Mhm, det är klart, så dum jag är, vinkeljärnet sitter ju ivägen:confused:
Har bil innanför ena porten och allmän förvaring innanför den andra. Vet inte hur bra det blir att gjuta på lite.
Man kanske skulle kunna sätta på nån annan typ av list i underkant på dörren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.