Hej. Har en 3-fas kontaktor som styr Jetswim-motorn i poolen. Sen installation gjordes av behörig?? Elektriker har inte Luftswitchen fungerat att starta motorn med..
Jag lyfte av kåpan och det ser ut som om inkommande är kopplat på T-sidan av kontaktorn (se bild när komtaktorn ej är på). Detta skulle förklara varför lufttryckswitchen inte kan starta kontaktorn - då den hämtar sin fas från L-sidan - där det inte är någon ström!!!
Vad göra? Kan jag bara flytta lufttrycksbrytarens fas till L1 L2 eller L3 - eller är det mer komplicerat??
Notera
Jag lyfte av kåpan och det ser ut som om inkommande är kopplat på T-sidan av kontaktorn (se bild när komtaktorn ej är på). Detta skulle förklara varför lufttryckswitchen inte kan starta kontaktorn - då den hämtar sin fas från L-sidan - där det inte är någon ström!!!
Vad göra? Kan jag bara flytta lufttrycksbrytarens fas till L1 L2 eller L3 - eller är det mer komplicerat??
Notera
Eller - har elektrikern helt enkelt kopplat in allt upp och ner då han utgick från att Overloadrelay satt efter Kontaktorn - men boxen är designad med OL-relay före kontaktorn.. isåfall borde det lösa sig om jag bara flyttar/byter plats på inkommande faserna till OL-relay och utgående från kontaktorn..?A Axel bolander skrev:Hej. Har en 3-fas kontaktor som styr Jetswim-motorn i poolen. Sen installation gjordes av behörig?? Elektriker har inte Luftswitchen fungerat att starta motorn med..
Notera
Ok. Tackar för bekräftelsen - så faserna från automatsäkringen går in på L-sidan på OL-relay och faserna till motorn kopplas på T-sidan på Kontaktorn!!
Ja - man blir chockad - ska nämnas att det var en kille som poolbutiken rekommenderade och vars visitkort stod uppställda i butiken..
Ja - man blir chockad - ska nämnas att det var en kille som poolbutiken rekommenderade och vars visitkort stod uppställda i butiken..
Bytte riktning på strömmen enligt ovan - funkar nu felfritt! Stänger denna trådA Axel bolander skrev:
Klicka här för att svara