Sitter och grubblar/planerar på det kommande takbytet men kan inte bestämma oss för vilken färg vi ska ha på betongpannorna. Hus från -73 med en "hint" av brunt :D som synes på bilden. Tanken var att gavlar samt vindskivor ska byta/målas i samma gräddvita kulör som altanen. Men går det ens matcha den bruna tegelfasaden med någon annan färg än den mörkbruna som är nu.? Försökt hitta lite inspirationsbilder men svårt att hitta något som är lik våran fasad. Enda som poppar upp i huvudet är svart eller brunt men känns som svart blir lite väl mörkt/tungt. Vore väldigt tacksam för lite förslag på alternativa färger som skulle kunnat passa, eller om man helt enkelt ska hålla sig till orginal färgerna :thinking:

Enplanshus med mörkbruna takpannor och brun tegelfasad med vitmålad altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vårt förvisso tegelröda hus har gröna takpannor.

Vi har samma fula bruna på vårt hus. Ju mer tid det går desto mer missnöjd jag blir med färgen. jag har ljus tegel och brun på tak och trä.
ska söka bygglov att byta till grå. Taket ska bli svart.
lägger upp min målbild

• Ett modernt hus med ljusgrå fasad, svart tak och matchande garageport omgivet av planteringar och träd.
    Skapa konto
TS hus borde kunna ha vanligt rött lertegel tycker jag.

richardtenggren
Vi hade ett ”brunt” tegelhus, tidigare låg det svarta/bruna betongpannor men vi har bytt till röda betongpannor. Hittade bara en bild på telefonen när det är halvfärdigt…
Tegelhus under renovering med nya röda betongpannor på taket, byggnadsställningar på sidan.
Skapa konto

Här finns en bild utan ställningar, https://www.instagram.com/p/CESH8G5FKWs/?utm_medium=copy_link

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.