Jag har en lapp där det står följande:
Kulör 1377 Utmark, recept YO 110,00, RO 15, SV 20, Brytbas: B

Sedan har jag en färgburk (prov) där detta står:
Utmark, 3107-Y24R, 1377

Är detta samma kulör? "Utmark 1377" finns ju på båda, men sedan skiljer ju sig siffrorna en del, och jag fattar noll... Snälla hjälp mig någon som kan.

Det borde vara så att nr 1 är ett sk brytrecept från en nyansering som gjorts från en sk brytbas, i detta fall brytbas B, och där det är angivet vilka pastor, t ex YO som använts för att bryta/nyansera kulören, samt mängd av varje pastasort, t ex 110,00.
Kulören som nyanserats fram är Utmark 1377.

På provburken som innehåller kulör Utmark 1377, har man också angivit en kod för kulören, typ en NCS-kulörbeteckning. Så ja det ska vara samma kulör !

Ok, inte för att jag fattar så mycket (eller rättare sagt ingenting *s*) om pastor och brytrecept, men tack snälla för ditt snabba svar.

Jag fick nämligen lappen en som har den färgen på sitt hus, och jag tycker den är snygg. Men när det sedan stod lite annat på provburken blev jag rädd att det inte skulle vara riktigt samma, och att slutresultatet inte skulle bli vad jag förväntar mig.

Men bara det är samma kulör så är jag nöjd, oavsett vad som står på burken :)

det kan ju skifta lite mellan olika fabrikörer... även om du har samma NSC kod så ser den ändp lite olika ut tex mellan Alcro och Nordsjö

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.