Hej,
Ett av mina barn lämnade ett par nerkissade byxor på parketten och innan vi hann se det så hade en färg från byxorna läckt ut och skapat en fläck på parketten. Det är ett hårdvaxoljat golv från Tarkett. Vi har testat lite olika metoder att lösa upp färgen men inget har funkat hittills. Har ni några tips vilken metod jag bör testa?
Tack på förhand,
Johan
Ett av mina barn lämnade ett par nerkissade byxor på parketten och innan vi hann se det så hade en färg från byxorna läckt ut och skapat en fläck på parketten. Det är ett hårdvaxoljat golv från Tarkett. Vi har testat lite olika metoder att lösa upp färgen men inget har funkat hittills. Har ni några tips vilken metod jag bör testa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand,
Johan
Klorin...J johannordin skrev:Hej,
[bild]
Tack på förhand,
Johan
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 159 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 159 inlägg
Ja den där hade man ju kunnat googla sig till men stressad i vardagen tänkte jag inte på att kika in på deras hemsidaGammelnörden skrev:
Ska prova t-sprit. Klorinet hjälpte inte, har provat det nu.
Helt sjukt nog är detta golvet omlagt bara för en vecka sedan och så händer detta. Man tar sig för pannan x 100, typ.
Johan
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 159 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 159 inlägg
Det kanske kan vara en tröst i bedrövelsen att kika på inlägg #929 i https://www.byggahus.se/forum/threads/byggbloopers.21645/page-62#post-3465930
Det kunde varit värre, mycket värre...
Det kunde varit värre, mycket värre...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vi fick en gång en stor röd fläck på ett trärent furugolv, för ett par barn hade haft kul med röda vinbär där.
Fläcken gick till min förvåning helt bort med rengöringsmedlet Vanish:
Fläcken gick till min förvåning helt bort med rengöringsmedlet Vanish:
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden