Byggahus.se

Byggbloopers

1. Tokslut
    Medlem Nivå 12
    Tack, men det var inte i år och de är borta sedan länge :giggle:

2. pacman42
    Medlem · Nivå 12
    Ja, precis! Det ser väl likadant ut på andra sidan. Du har nog kastat om dem... :thinking:

3. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Åhh, vad jag ville se en bild ... :) :D

• Laddar…
  4. F
    Medlem Nivå 9
    Aaaaah jag kan känna frustrationen! Den där när man står och undrar om man borde kapat av sig handen i stället...

• Laddar…
  5. A
    Medlem Nivå 8
    En väldigt liten en, som kanske inte ens kvalificerar sig som byggblooper..

Just flyttat till första egna lägenheten e gymnasiet (teknis, 4-årigt el/tele)

Har syster på besök, plus fd klasskompis. Fr Teknis. Syster kollar tv, det är mörkt ute, och kompis och jag monterar taklampa. Lgh hade inga kontakter i taket utan en högt placerad väggkontakt (uttag). Taklampan på plats, och så visar det sig att vi måttat sladden för lång.

Det är alltså mörkt ute, och taklampans kontakt sitter i uttaget. Strömmen är på. Det är ju mörkt ute. Ca 20 cm av sladden behöver kapas för att slippa ett nedhäng.

Kompisen plockar fram en kniv, måttar var på sladden han behöver kapa, och sätter kniven i sladden.

”TVn gick sönder” utbrast lillasyster.
    Nej, säkringen gick, utbrister kompisen och jag i kör. Tur att det bara var säkringen som löste ut och att knivbladet fick ett jack. Hade kunnat gå långt värre.

• Laddar…
  6. M
    Medlem · Nivå 8
    Åja, så liten var den väl inte ... kunde ha gått långt värre som du skriver

• Laddar…
  7. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Här är alla bloopers välkomna, stora som små. (y)
    Oförargliga likväl som fatala.

Men skador på person kanske passar bättre i denna tråd:
    https://www.byggahus.se/forum/threads/posta-skador-olyckstillbud-med-maskiner-och-verktyg.82640/
    Varning till känsliga läsare, själv darrar jag alltid lite lätt på handen och öppnar tråden med lite fasa när det kommit något nytt inlägg. En del "mysiga" bilder finns där.
    Men den är dock väl en bra varningstråd då ... ;)

edit:
    Nu menade jag inte att förra skribenten som här rapporterade en blooper skrev om en skada på person, utan bara för att tipsa alla om just den tråden, för att skriva av sig om det som gjorde ont någonstans på kroppen.

Redigerat 6 nov 23:07
  8. simpa81
    Renoverare Nivå 10
    Får väl bjuda på en tabbe jag också.

Skulle göra fönstersmygar av såna där hyllplan av limfog. Klöv dem med handklingan inne i köket med köksbordet som arbetsbänk. Första gick utmärkt. När jag klöv nästa bit började det dofta lite annorlunda. ”Älskling, visst ville du ha ett nytt köksbord? Jag tycker att det vi har börjar bli lite slitet” :rolleyes::seenoevil:

9. N
    Medlem Nivå 4
    Ah, nu känns det mer som en vinst att jag aldrig hann riktigt lika långt i mitt köksbord vid en liknande aktion ;)

10. Tokslut
    Medlem Nivå 12
    Äh, målat bord fixar du till lätt. Lite fyllning och Tippex så är det klart :cool:

• Laddar…
  11. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 18
    Det finns en anledning till att produkten "duk" existerar. ;)

12. B
    Allvetare · Nivå 14
    Nej, du ska sälja in det som en bra anledning till varför ni måste bygga till huset med en snickeriverkstad. Har man ingen arbetsbänk så MÅSTE ju köksbordet få agera stand-in.

13. Nyfniken
    Medlem · Nivå 17
    Det där var inget misstag.

14. D
    Medlem Nivå 11
    Ja förra veckan föll mobilen ur bröstfickan ner en hink fylld med gammal äcklig smörja jag öst ur sumpen på fräsmaskinen.

• Laddar…
  15. P
    Medlem · Nivå 12