Jag har bestämt mig för att måla om hall (långsmal typ), kök samt vardagsrum. Hela lägenheten har fönster mot öster vilket gör den ganska mörk på em-kväll. Köket gult, hallen lila (!) och vardagsrummet är Grönt (samtliga tapeter). Jag vill få lgh så ljus som möjligt och kommer därför att sikta på vitt och jag tänkte ge Byggmax en chans eftersom jag faktiskt hört bra omdömen om deras färger på sistone. Så min fråga är... Ska man satsa på Vitt, Gräddvit eller Savann från deras sortiment? Dessa tre verkar vad jag tänkt mig. Otroligt svårt att tänka sig hur dessa olika färger ser ut på större ytor, hoppas någon av er han erfarenheter runt dessa.

För övrigt kommer lgh att gå i svart och vitt eftersom det är vad jag gillar, i vardagsrumemt ligger en trestavs ekparkett och i övriga rum en mellanljus laminat variant. Tack!

Har inte sett Byggmax kulör, men Landora har en variant som heter Savann. Den är mycket trevlig, vi har använt den på glasfiberväv i allrum på övervåning där vi bara har takfönster, samt i grovköket!. Är väldigt nöjd med den, tycker nog att du ska välja en kulör isf enbart vitt, fast vitt är ju lätt att möblera till. (Lila i hallen är du inte ensam om, även om nyansen inte är den skarpaste, mer åt lavendel).

Lycka till med valet

Kjell G

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.