Hej!

Jag söker LED-strålkastare för utomhusbruk som man kan byta färg på. Hittar inget hos de större svenska kedjorna och är fundersam över kvaliteten på de jag hittar.

Syftet är att lysa upp lite i trädgården (träd och buskar) runt Halloween och jul. Övrig tid vore det fint om de var starka nog att kunna lysa upp ett träd skapligt även då.

Tar tacksamt emot alla tips, om någon har ett förslag!

R RoAd skrev:
[länk]
Tack! Har kikat lite på Philips Hue-grejerna. De verkar beprövade - men det blir en rejäl prislapp. Tänkte mig tre lampor, satsar jag på Philips så blir det ju runt 4000 kronor om man ska ha med nån förlängningskabel osv.

Här är en variant som i förstone känns lovande. Lågt pris, mycket ljus: https://www.alasans.se/aigostar-led-rgbw-stralkastare-mesh-led-20w-230v-6500k-ip65-fjarrkontrol/

Men det är ju det, hur bra är de i verkligheten...

Billiga RGB-strålkastare finns det 13 av på dussinet. T ex:
https://ledmegastore.se/stralkastar...-50w-rgb-med-fjarrkontroll-8433325295387.html

Problemet med dom är att ljuset sprids åt alla håll. Ska du belysa ett träd eller fasaden behöver du en riktad spotlight för att få bra resultat och utbyte av ljuset.

Sen kanske du vill kunna styra dom via WiFi eller Zigbee istället för att springa runt med flera fjärrkontroller?

R
C ConnyN skrev:
Tack! Har kikat lite på Philips Hue-grejerna. De verkar beprövade - men det blir en rejäl prislapp. Tänkte mig tre lampor, satsar jag på Philips så blir det ju runt 4000 kronor om man ska ha med nån förlängningskabel osv.

Här är en variant som i förstone känns lovande. Lågt pris, mycket ljus: [länk]

Men det är ju det, hur bra är de i verkligheten...
Ok, du skrev inget maxpris, och nämnde att kvaliteten var viktig.

Inte säker på att du kan få både billigt och bra. Nog för att Philips kanske har lite extra marginal på sina HUE jämfört med andra tillverkare, men min erfarenhet är att kvaliteten på belysning i den prisklass du länkar lämnar en del att önska vad det gäller den biten.

Jag har nog tyvärr inget annat förslag att ge.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.